maanantai 19. syyskuuta 2016

Ämmä-korvike-mutsi

Imetys on asia joka jakaa mieelipiteitä ja muuttaa mielipiteitä. On niin paljon mielipiteitä kuin ihmisiäkin. Itse ennen Tomaksen syntymää olin ihan ulapalla koko aiheesta - näin jälkeenpäin ajatellen. Tomaksen kanssa imetys takkusi jonkun verran ja lopulta loppuikin kohtuu nopeasti. Siksi pohdin raskaana ollessani paljon imetystä ja sitä miten vähän tietoa mulla aiheesta oli silloin kun imetin Tomasta ja kuinka Tomaksen aikaan olisin halunnut imettää pidempään. Näin jälkeen päin ajateltuna ehkä olisin siihen pystynytkin jos kaikki tällä hetkellä mun päästäni löytyvä tieto olisi mulla jo silloin ollut.


No mites nyt sitten tällä kerralla?
Tällä hetkellä Kiia on osittaisimetyksellä. Hän syö pääsääntöisesti ämmää rinnasta, välillä pumpattua ämmää ja välillä ihan korviketta pullosta. Oon siis ämmä-korvike-mutsi.
Korviketta/ämmää pullosta menee yleensä jos ollaan kaupassa/reissussa jossa justhetinyt ei pääse imettämäään. Sillä neidille iskee sekunnissa täysin varoittamatta kiljuva nälkä ja silloin saa olla ruokaa tarjolla heti eikä hetkenpäästä. Toki mä olen imettänyt vaikka ja missä kaupassa, puistossa, päiväkodinpihassa, metsässä, lenkkeillessä, tienreunassa, autossa, huoltsikalla, vessassa, suihkussa, saunassa, pukuhuoneessa, lenkkipolulla, itseasiassa vähän joka puolella.
Kuitenkin jos ympärillä on kova hälinä(esim. Hoplopissa) ei Kiia jaksa keskittyä(?) rinnan syömiseen, jolloin sitten lopulta päädytäänkin aina pulloon.

Sopivan korvikkeen löytymisen kanssa kylläkin on ollut haasteita ja sitä oikeaa etsitään vielä.  Mä olen tässä vaiheessa jo päässyt imetyksen kanssa pidemmälle mitä odotin ja koska meillä ei ole tällä hetkellä suunnitelmissa kolmatta lasta on mulle jotenkin älyttömän tärkeää saada homma toimimaan ilman mitään suurempia stressejä.

Rennon letkeästi on siis menty, mahdollisimman vähällä stressillä tässäkin asiassa. Imetyskoruista on ollut hyötyä ja niitä ollaankin tehty yhdessä Tomaksen kanssa jo monia.

Psst. Mistä löytyy kivoimmat imetyspaidat?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Haleja <3