lauantai 2. tammikuuta 2016

Paluu alkuraskauteen (2)

Palailen taas tämänkin postauksen verran ensimmäisille viikoille ja niihin ajatuksiin, joita heräsi kun saimme sen plussatesin.  Tätä kirjoittaessani olen luullut olevani suunilleen rv 4+5, alunperin laskettu aika piti olla heinäkuussa, mutta se siirtyikin kesäkuulle nt-ultrassa. :) 


"On muutamia ihmisiä joille haluaisin kertoa heti raskaudesta. Mutta päätettiin yhdessä kuitenkin että kahdelle tietylle tyypille voidaan kertoa, mutta muuten ollaan hiljaa.

Mä halusin ehdottomasti kertoa tästä ystävälleni, monta kertaa puhelimessamienasin jo möläyttää ja normaalit maratoonipuhelumme olivat hieman puuduttavia, kun en uskaltanut puhua juuri kummempia etten paljasta asiaa. Halusin nimittäin yllättää ja kertoa asiasta kasvotusten, joka tapauksessa kun seuraavalla viikolla hän oli meille saapumassa.

Mua itkettää ja naurattaa melkein vieläkin tuo ystäväni reaktio.
 Hän istuskelin sohvan vieressä ja mä hain vaivihkaa digitaalisen raskaustestin jonka olin aiemmin tehnyt. En sanonut mitään vaan menin viereen istumaan normaalisti ja tökkäsin ystävääni olkapäähän ja näytin testiä. Samalla sekunnilla molemmat itkettiin ja naurettiin. Jonka jälkeen itkettiin ja naurettiin vielä lisää ja lisää ja vielä vähän lisää. 
Mulle oli aivan tajuttoman tärkeää saada jakaa tuo hetki tämän ihmisen kanssa. Nyt voin puhua vapaasti asiasta ja tiedän että hän on olkapäänä jos käy niin, että raskaus menee kesken tms.Tämä on todennäköisesti viimeinen raskauteni, sillä lapsilukumme alkaa olemaan täynnä. Siksi haluan saada kaiken irti tästä kerrasta. 

Nyt ystäväni on nukuttamassa lastaan ja minä kirjoittelen tätä tekstiä, tulimme juuri lenkiltä. Alavatsaa vihloi inhottavasti välillä ja toivon että nämä nyt ovat niitä kohdun kasvukipuja tai jotain muuta normaalia. 

Raskausoireitahan pamahti laaja kirjo heti alusta.

Etova olo, 
rintojen arkuus,
flunssainen olo,
pieni lämpöily (37,5-37,8)
jatkuva nälkä
pissalla ravaaminen
väsymys
mielihalut ( sitruuna!)

Vielä ei ole tarvinnut oksentaa, joka on hyvä juttu. Toisin kasvot ovat järkyttävässä kunnossa finnejä puhkeaa silmän räpäyksessä. Juuri muistelin Tomaksen odotusaika jolloin ei juurikaan iho ongelmia ollut. Otetaan tällä kertaa sitten nekin kahden edestä. :D" 

Ensimmäisessä ultrassa kävin näiden mietteiden jälkeen. Pääsimme kunnalliselle puolelle tarkastamaan, onko alkio oikeassa paikassa, montako niitä on ja onko se elossa.




Tuo sitruuna on kyllä edelleen  sellainen ihmeellinen mieliteko, välillä vaan on pakko saada sitruunaa. (Nyt menosa rv 14+4)
Toisin, olen saanut nauratettua näillä mieliteoilla miestäkin. Eräänä yönä mun alkoi ihan älyttömästi tekemään mieli purkkihernekeittoa ja lihapullia purkista sinne sekaan. Mulla ei ollut siis hajuakaan, onko lihapullia sellasessa metallipurkissa edes olemassa mutta just semmosia teki mieli. En myöskään ole ikinä tykännyt hernarista saatika syönyt purkki hernaria, mutta mieliteot ne on kummia.. 

Olen kuitenkin pärjännyt hyvin ilman purkki hernekeittoa lihapullilla. :D 

5 kommenttia:

  1. Hhehehe hauskoja nää mieliteot! Niinkuin mun munkkikahvit keskellä yötä =DDD

    VastaaPoista
  2. Onnea ja tsemppiä raskauteen täällä odotetaan kolmatta rv 26+4

    VastaaPoista
  3. Haha! :D
    Ihania nuo on kyllä! Siis uutiset ja mieliteot :)

    VastaaPoista
  4. Odottaessani esikoista mun teki mieli omenoita. Toista odottaessa teki myös mieli omenoita ja myös tuota hernekeittoa. Hernaria tulikin syötyä useampi tölkillinen 😃

    VastaaPoista

Haleja <3