keskiviikko 26. elokuuta 2015

Uhmaikä pilaa kaiken !

Pilaako?
Meillä ei onneksi. Joko siellä nousi kukkahattuun uusi kukka otsikon vuoksi?
Mulle tuli kylmät väreet kun kirjoitin otsikon!

Mä olen aiemmin kertonut, että Tomas on perinyt temperamenttinsa varmasti mimulta ja siltä näyttää edelleenkin hyvin vahvasti. Oma tahto on kova kuin kallio ja hyvähän se on, Myös uhma kuuluu normaaliin kehtykseen, mutta välillä kyllä on tullut ajateltua, että "Jestas, ei taas".



Onneksi on blogit ja muutamia ihania joilla on suunnilleen saman ikäisiä lapsia. Meidän koti siis ei ole ainoa jossa lapsen toimesta ovet paukkuivat, tavarat lentelivät, ja rumiakin sanoja löytyy puheen seasta, satunnaisesta syömälakkoilusta puhumattakaan.

Välillä olenkin ajatellut nauresekellen, että miellä taitaa asua "pikkuteini". Toivottavasti Tomas on teininä samanlainen, päästäisiin helpolla! :D



Mä keväällä nimittäin menin naapureille sanomaan, että Tomas uhmaa kovasti ja pojan huuto ja/tai itku saattaa kuulua heille. Pojalla ei ole mitään hätää, mutta jos tilanne häiritsee niin ehdottomasti pitää tulla sanomaan ovelle. Yllätyin jopa, ettei kertaakaan kukaan tullut ovelle. Tomas kun osoittaa mieltään käyttämällä ääntään,

Koputan nyt samalla puuta kun kirjoitan, että meillä on tainnut mennä pahin uhmakausi nyt ohi. Tomas on super kiltti ja haluaa aina vaan leikkiä tai seikkailla! Seuraavaa uhmakautta odotellessa. 

Onko teillä uhmaa? Tuntuuko välillä, että oma hetki olis kiva? Ajattele, että kerran hän vain on pieni. Se helpottaa kummasti ja anttaa paremmin kuin kymmeneen laskeminen. 

2 kommenttia:

  1. Uhmaikäisen äiti täällä moi! Mä oon välillä aivan loppu tohon kiukutteluun ja varsinkin nyt on pinna melko kireellä kun en oo nähny about kuukauteen yhtään mun ystävää ja omaa aikaa ei oo ollu. Töiden alotus on ollu sen verran rankka et mä simahdan iltaisin Hennin kanssa suunnilleen samaan aikaan, mutta eiköhän tämäkin helpota kun saadaan rytmi vähän paremmin kohdilleen :) Nyt kyllä haluaisin ihmisten ilmoille, kaipaan aikuista seuraa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se helpottaa, silloin kun meilläkin on rytmi hukassa niin itse kyllä kömmin sänkyyn heti Tomaksen mentyä nukkumaan. :D
      Toivottavasti pääset aikuisten seuraan viettämään päivää tai iltaa! :)

      Poista

Haleja <3