sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Mainonnan uhrina lapsi sekä äiti

Kirjoittelin noin vuosi sitten Mainonnan uhri- otsikolla tekstin ja mua on naurattanut nyt, sillä mä tiedostan oikeasti olevani mainonnan uhri, mutta niin on muuten Tomaskin!

Mä saatan nähdä uuden ripsari mainoksen ja ajatella "Vitsit, vähän siistiä, mä tahon tommosen, tai no, ei se kumminkaan toimi, mutta kannattaahan sitä testata?" Arvatkaa kannattaako mun vastata esimerkiksi puhelinmyyjille? Ei todellakaan. Samasta syystä siivoan laatikot ja kaapit melkein joka kuukausi, sillä mulle kertyy välillä paljonkin turhaksi todettuja juttuja laatikoihin.

Tomaksen kanssa istuttiin tässä eräänä iltana kylvyn jälkeen sohvalla ja telkkarista tulee mehumainois, vierestä kuuluu heti "Ääääitiiiiii, saisinko mehuaaaaaaa" , ennen kuin ehdin nostaa perseeni  soman levinneen takapuoleni ylös sohvalta, tulee tv:stä maitomainos ja kuuluu "Äitiiiii, saisinko maitoa, nyt heti?".

Oli mainos sitten etelänmatkasta tai mehupurkista niin Tomas tahtoo. Kaikkea ei voi saada ja se onkin hyvä opettaa.

Onko teillä siellä mainonnan uhreja?

Ja muuten, tuo scholl velvet smooth jalkaraspi on tullut nyt myyntiin pinkkinä. Mä tahon sen, koska onhan toi sininen nyt ihan väärän värinen. Ok, en perustele yhtään miksi tarvitsisin tuon erivärisenä, kun tasan sama lopputulos on kuitenkin. Mut olishan se pinkki söpö....

Nyt myönnätte, että sieltäkin löytyy joku joka hamstraa muunmuassa meikkejä, kosteusvoiteta, suihkusaippuoita, huiveja tai kenkiä....? 




5 kommenttia:

  1. Mä hamstrasin ennen kosmetiikkaa ja kaikenlaisia rasvoja, saippuoita jne. Nykyään en mitään :D mulla on yks lakka ja ripsiväri+muut tarvittavat. Niiden 10 hinnalla ostan yhden laadukkaan. Mutta mainosten uhri oon todellakin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu, etten edes ikinä mukamas osta mitään. Sit kun menee ja siivoaa kamoja niin huomaakin että kaikkea on liikaa! :D
      Oon kans pyrkinyt siihen, että ostan vaan laadukkaita tuotteita, esimerkiksi hoitoaineet ja meikit. Suihkusaippuat jne ostan lähinna tuoksun perusteella. :D
      Aussien ja Isadoran tuotteet on mun ehdottomia suosikkeja. :)

      Poista
  2. Hhah, ei meillä olla niinkään mainonnan kautta osteltu mitään.. Ihan ehkä hyvä vaan, sillä me äiteen kanssa mennään aina kauppaan "katselemaan", eikä todellakaan tarvita enää vaatteita eikä kenkiä! Niitä on hamstrattu tolla "katselemisella" liikaa mut aina löytyy jotkut kivat... Ja toiset... Ja pitäähän olla sit kumminki samanlaiset monet mut eriväriset :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi "katselemaan meneminen" on kyllä paha, mä usein kävin ihan vaan "kiertelemässä ja katselemassa" kaupungilla ennen töihin menoa kenkiä jne. ja suuntasin usein sit etenkin yövuoroon ostosten kera. :D
      Ja joo, jos hyvät kengät löytyy, niin täytyy niitä vähintään kahdet olla! :D

      Poista
  3. Mä lakkasin kattomasta telkkaria, se auttaa kummasti asiaan! Katsotaan sarjoja ja leffoja vaan Netflixistä jne. Tosin eipä oo ollut viime aikoina rahaa tuhlata yhtään mihinkään ylimääräiseen, sen avulla oon myös oppinut paljon kulutuskriittisemmäksi. Kirjoitin itsekin aiheesta vähän aikaa sitten ja sekin auttoi oikeesti pohtimaan kaiken ylimääräisen kulutuksen vaikutusta maapalloon... mutta kyl se vaan niin on että alkaa tekee mieli ruisleipääkin kun katsoo telkkarimainoksia :D

    VastaaPoista

Haleja <3