torstai 12. maaliskuuta 2015

Joogaan tutustumista




Mä olen aina halunnut tutustua joogaan hieman paremmin, joskus aiemmin olen sitä kyllä "harrastanut". Bongasin sitten 30 pävän jooga haasteen ja se odotteli uuden kuukauden alkua. Olen innostunut testaamaan näitä erilaisia 30 päivän haasteita ja siksi olikin kiva, että myös jooga haaste löytyi. Me miehen kanssa jogattiin satunnaisesti silloin kun olin raskaana ja heitinkin nyt puolitosissani hänelle, että mitä jos alettaisiin taas yhdessä joogaamaan iltaisin yhdessä.

Kiva yhdessä tekeminen ja etenkin rentoutuminen kun olisi meille molemmille tarpeen. Yllätyinkin iloisesti sillä mies innostui asiasta myös ja siitä se sitten lähti.

Myöhemmin tuli puhetta eräässä tiiviissä facebook ryhmässä yoogaija sivustosta.  Muistin sivun entuudestaan sillä sieltä oli tullut minulle aiemmin sähköpostia, mutta kaiken tohinan keskellä en sen kummemmin tutkinut asiaa.  Nyt kävin sivustolla taas ja ensimmäisenä silmille pomppaa, että tätä saa testata 7 päivän ajan ilmaiseksi, joten kyllä kiitos, testataan ensin ettei osteta "sikaa säkissä".

Sivustolta löytyy Joogaa, Pilatesta, syvävenyttelyä ja kahvakuulatunteja. Kaikki siis sellaisia mihin jää koukkuun! Lisäksi on mahdollisuus henk.koht, ohjaukseen webcameran kautta. Joten kuulosti jykkä hyvälle ja kokeiluun meni! Mun täytyisi löytää jostain isompi kahvakuula itselleni, sillä tuo pieni 4kg painava kuula ei oikein tuo treeniin sitä mitä kaipaan.

30 päivän Jooga haasteen videot löytyvät youtubesta. (Tämä ei ole maksettu mainos)
Ja Yoogaian sivut löydät täältä : täältä. (Tämä ei ole maksettu mainos)

Kokeiltiin ekaa kertaa nyt pitkästä aikaa siis joogaa, ihan täällä kotosalla, voisin kirjoittaa vaikka myöhemmin enemmänkin tästä, mutta nyt tähän jo ajattelin näistä alku fiiliksistä kirjoittaa.

Laitettiin Tomas illalla nukkumaan ja suunnattiin olkkariin ja napautettiin sitten telkkarista näkymään ohjattu video. Siitä oli kyllä rentoutuminen alkuun kaukana, kun vaan nauraa rätkätettiin, melkein alusta loppuun.

Mä olen kohtuu notkea, mutta T taas on jäykkä, eikä esimerkiksi risti-istunta onnistu puhtaasti. Se jos joku sai mut nauramaan entisestään. Voitte vaan kuvitella kun yrittää neuvoa toiselle, että "Laitat nyt vaan ne jalat näin" ja toinen nauraa " En mä oikeasti taivu tolleen". 
Huippu kivaa siis oli, naurua ei puuttunut ja yöllä kyllä nukuttiin kuin tukit! Mukavaa yhdessä tekemistä siis löytyi taas lisää. 

Jogaatteko te? Aiotteko kokeilla? Harrastatteko te pariskuntana jotain?



2 kommenttia:

  1. Pilates on ihanaa, nyt raskauden jälkeen pitäisi taas palailla tähän harrastukseen kun ajan vaan saisi riittämään :) mä kyllä kuolisin myös nauruun jos yrittäisin joogata miehen kanssa :,D yhteinen harrastus on pelaaminen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä te pelaatte? :)
      Eipä muinakaan päivinä ilman naurua olla kyllä säästytty joogatessa. Ompahan ainakin huvittavia iltoja ollut. :)

      Poista

Haleja <3