tiistai 24. helmikuuta 2015

Lapsuuden outo tapa

En olekkaan aiemmin kertonut blogissa hirveästi "oudoista" tavoistani, joten kerrompa nyt kun taas kaivelin kaappeja. Saatte musta varmaan vieläkin oudomman kuvan, mutta tämmönen häslä mä olen.

Pelkäsin usein muksuna, että meidän talo syttyy palamaan. Mun huone oli ylimmässä kerroksessa. Muistan kun yläkerrassa kokeilin välillä onko lattia kuuma, etenkin silloin jos alimmaisessa kerroksessa oli lämmitetty saunaa. Mulla oli suunnitelma miten pääsen parvekkeelta alas turvallisesti ja se outo juttu: Mulla oli aina tärkeät tavarat laukussa, pussissa tai repussa. Kaikki sellainen millä pärjäisi muutaman päivän jos jotain sattuisi.

Tuo tapa mulla on edelleen, nyt se menee vaan niin, että eteisessä tai makkarissa on aina laukku, jossa on lasten ja aikuisten lääkettä, muutamaksi päiväksi sisä- ja ulkovaatteet, sekä muuta tarpeellista. Muistan kun T joskus ihmetteli tätä, mutta nyt hänkin on jo tottunut.

Toisaalta tää tapa on ihan jees, sillä on helppo lähteä lyhyellä varoitusajalla esimerkiksi reissuun ja hyvähän se kai on varautua kaikkeen.

Näitä mun outoja tapoja on enemmänkin, mutta ehkä kerron niistä muista toiste.

Onko muilla  outoja tapoja?

4 kommenttia:

  1. Minusta tuo tapa ei ole outo, vaan aivan järkevä. :)
    Itselläni on "outo" tapa, etten voi mennä nukkumaan, jos koti on sekaisin. Järjestelen siis tavarat paikoilleen muuten näen koko yön unta niistä tavaroista! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, toisaalta järkevä, toisaalta outo :)
      Mulla on kans toi, että en voi alkaa nukkumaan jos koti on sekaisin. :D

      Poista
  2. Olit hukkunu mun listoilta jostain syystä :) Olipa kiva tulla taas kurkkii sun blogia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa kurkkimaan taas :)
      On nyt ollut vähän hiljasempaa kautta, joten en ihmettele vaikka hukkunut olinkin. :D

      Poista

Haleja <3