maanantai 29. joulukuuta 2014

Kun äiti ei nuku

Huomaatteko tekin blogin hidastuneen tahdin? Mä tunnen olevani nyt niin lomalla, että konekkaan ei aukea joka päivä, ei edes joka toinen.

Mulle tuli taas tää uneton kausi ja kerrankin otin asiakseni puuttua asiaan ajoissa. Nämä reippaat kaksi vuotta, jotka olen viettänyt äitinä, on opettanut mulle paljon itsestäni ja siitä mihin en aiemmin kiinnittänyt huomiota. Nyt osaan yhdistää nämä unettoma kaudet jo oikein. Unettomat yöt johtuvat mulla usein stressistä tai siitä kun stressi helpottaa.


Tällä hetkellä tämä johtu(u/i) ilmeisesti stressin helpottamisesta, vaikka nautinkin siitä pienestä stressitä, olen nyt antanut itselleni luvan ottaa rennosti ja aionkin ottaa, T on nyt lomalla vielä muutaman päivän, joten apukädet ovat 24h käytettävissä.

Korjailin tuossa pieleen kääntynyttä unirytmiäni melatoniinin avulla ja pakko sanoa, etten hetkeäkään uskonut, että tuosta olisi mitään hyötyä. Mullehhan kävi salakavalasti niin, että kello oli lähempänä aamua, kuin yötä silloin kun katsoin viimeisen kerran kelloa.

Niin vain kuitenkin kävi, että otin melatoniinia ennen kahdeksaa illalla,  olin täydessä unessa jo klo 21 ja heräsin aamulla yhdeksän jälkeen ihan virkeänä. Tiedättekö, oli ihan parasta herätä virkeänä, siis oikeasti virkeänä! (Ei silleen keinotekoisen virkeänä, vaan ihan true virkeänä. :D)

Tomas heräili samaan aikaan toiseltapuoleltani ja T toiselta. Sellaiset aamut on luksusta.

Oikeesti luksusta ois myös se, kun saisin herätä isosta sängystä yksin jonain aamuna ja saisin naureskella kun T ja Tomas olis joutunu evakkoon sohvalle, nimittäin, se oo yleensä mä joka tippuu sängystä TAI siirtyy suosiolla sohvalle. 

Nyt taas teen hölmösti ja istun tietokoneella, vaikka kello on jo  kymmenen, Silmät meinaa painua kiinni ja tekstin sekaan hukkuu useampia kirjoitusvirheitä, selittelen taas omiani ja naureskelen itselleni.

Siinä vaiheessa kun ajatukset laukkaa nokkahuilun soittamisessa kaverin kiusaksi, on parempi sulkea läppäri ja suunnata iltahommien kautta sänkyyn, joten öitä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Haleja <3