keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Hei pappa

Kello on pian puoli kaksi yöllä. En saa unta kun asiat pyörivät mielessä. Ja nyt arvon painanko julkaise nappia. Painoin jos luet tätä.

"Hei pappa.
Olen taas odottanut kaksi pitkää vuotta, niiden kaikkien muiden vuosien lisäksi, että ottaisit yhteyttä.  Laittaisit viestin vaikka jouluna tai syntymäpäivänä, ehkä jopa kyselisit kuulumisiamme . Tiedätkö edes kuinka vanha olen jo?
Me ollaan muutettu jo vuosi sitten pois Jyväskylästä. Menimme jo T:n kanssa naimisiinkin tässä välissä. Tomaksenkin olet nähnyt viimeksi aika tarkalleen kaksi vuotta sitten. Hän on jo iso poika, oikea äidin ja isin hurmuri, kunnon temperamentilla varustettuna.
Olet tainnut pyyhkiä meidät elämästäsi, mutta on ollut aikoja, jolloin mä olen kaivannut sinua. Sisälläni on vihaa, inhoa, hämmästystä, kaipausta ja lukematon määrä kysymyksiä, joihin en kai koskaan saa vastausta. Sitä en tule koskaan hyväksymään kai  kunnolla.

Taas otan sinuun itse yhteyttä, mutta minulla ei ole uskallusta soittaa tai tulla käymään. Ehkä pelkään reaktiotasi kaikkeen mitä on tapahtunut, mutta etpä itsekkään ole tehnyt mitään sen eteen että välit korjaantuisivat, saatika ottanut yhteyttä mitenkään.Ristiäisten jälkeen kuvittelin että Tomas saa elämäänsä mukaan isopapan ja isomummo(puole)n.

Ilmoitan vain, että elämä on kunnossa, tasaisesti eteenpäin on menty ja aikuiseksi on päästy kasvamaan.

Toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin.

Terveisin, Tyttären tyttäresi Suvi R."

Sellainen kirje. Vielä kun löytyisi uskallusta lähettää se.

7 kommenttia:

  1. Joku mitä ilmeisimmin vaivaa, joten kirje on mun mielestä ihan asiallisesti kirjoitettu. Lähetä!

    VastaaPoista
  2. Täytyy yrittää saada tämä paperille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottakai lähetät ! :)
      Saako udella syytä tähän välirikkoon? Vaikka eihän se mulle kuulu, toivottavasti löydätte vielä yhteisen sävelen :)

      Poista
  3. Lähetä vaan, oot tullu puoliväliin, nyt hän tekee ratkaisun! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuntuu vaan, että oon tullut jo liian usein puolet vastaan. Ehkä tää jää sit vaikka viimeiseksi kerraksi. :) <3

      Poista
  4. Kirjeen kirjoittaminen helpottaa omaa oloa. Olen sitä monesti tehnyt.. PS. Blogissani on sinulle haaste. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin helpottaa! Kirjoittaminen ylipäätään helpottaa aina! Se on ollut mun pakokeino kaikkeen. :D
      Kiitos haasteesta! Käyn kattoo! :)

      Poista

Haleja <3