torstai 27. marraskuuta 2014

Hätäkahvit

Olen yhdessä facebookin ryhmässä, joka on täynnä upeita tyyppejä. Eräs ryhmäläinen kertoi heidän perustaneen omalle paikkakunnalleen hätäkahvit-ryhmän. Myöhemmin luin myös tämä jutun yle.fi:stä.

Suomessa syksy on ollut synkkä uutisoinnin osalta ja tarkoitan nyt niitä perhesurmia. Miksi äidit voivat niin huonosti, olisiko tämän voinut estää? Minä ainakin olen miettinyt tuota, ehkä sinäkin?

Kun luin tuon erään ryhmäläisemme viestin hätäkahvit ryhmästä, mietin itsekkin, että mitä jos mä voin auttaa jotain väsynyttä äitiä tai ehkä tarjota hetken höpöttelylle. Miksen auttaisi?

En keksinyt ainuttakaan syytä, sillä tiedän, että kotona oleminen raastaa joskus hermoja ja seinät tuntuvat uhkaavasti lähentyvän toisiaan, silloin tarvitsee seuraa ja mikäs sen parempaa seuraa onkaan kuin toiset äidit, jotka ovat kokeneet tai tulevat kokemaan nämä samat uhmatuhma ja muut vaiheet.



Meidän kylällä ei ole äideille omaa ryhmää, joten päätin kirjoittaa kirppisryhmän seinälle kysymyksen, olisiko joku kiinnostunut lähtemään hätäkahvit juttuun mukaan. Lopulta teinkin ryhmän, mutta samassa ryhmässä voi myös etsiskellä puistoilu tai kahvittelu seuraa.

Ensimmäiset puistoilu treffitkin on sovittu jo, nyt kun pysytään terveinä, niin päästään tapaamaan muita. Mä olen ihan hirveän huono lähtemään mihinkään kyläilemään, mutta nyt onkin taas aika ryhdistäytyä.

Onko teidän kaupungissanne tällaista toimintaa? 
Mitä mieltä olette tällaisesta toiminnasta? Lähtisittekö itse mukaan? 

1 kommentti:

  1. Meidän kaupungin fb kirppis ryhmässä oli tosta puhetta. Olisi kiva liittyä mutta olen todella todella huono lähestymään tai juttelemaan muiden äitien kanssa :/ mutta ajatus on ihan super!

    VastaaPoista

Haleja <3