keskiviikko 13. elokuuta 2014

Pom pom



Mä olen parina päivänä askarrellut nyt pom pomeja, alkuun halusin ihan vaan testata että miten homma menee, mutta nyt päätin myös, että haluan muutamia näitä Tomaksen synttäreille koristeiksi.

Otinkin sitten kuvat myös tätä postausta varten puhelimella. Mä tykkään askarrella ja näperrellä ja innostus on nyt taas palaillut, joten tässä ohje.



Kuva 1. Tarvitset näitä. Minulla on siis kahden väristä silkkipaperia, tällä kertaa tein keltaisen pom pomin. Keltaiseen pompomiin käytin yhden paketin silkkipaperia (5kpl), lisäksi tarvitsin sakset ja ohutta lankaa.
Hintaa silkkipaperilla oli 0,95€ / pakkaus.



Kuva 2. Leikkaa silkkipaperi kahtia keskeltä. Tarpeeksi tuuheaan pompomiin tarvitset 10 arkkia silkkipaperia.



Kuvat 3 ja 4. Taittele silkkipaperi haitariksi. Muista painaa taitokset tarpeeksi tiukasti.




Kuvat 5, 6 ja 7. Sido keskelle lanka, pyöristä silkkipaperin päät. Halutessasi voit myös leikata en suipoiksi.




Kuvat 8,9,10. Avaa toinen pää haitariksi. Aloita kerrosten nostaminen ylös vuorotellen. Vedä kerrokset mahdollisimman lähelle keskustaa. Toista sama toiselle puolelle viuhkaa.


Kuva 11. Valmis pom pom ja pätkis taustalla.



Ensimmäisessä kuvassa näkyy myös sininen pompom, se otti osumaa ja repeili, joten jatkossa tyydyn tekemään näitä hieman pienempiä.

Oletteko te muut kokeilleet tehdä näitä?





9 kommenttia:

  1. Tulipas nättejä! Mä tyydyin tilamaan netistä Hennin syndeille muutamat pom pomit, mutta en tiedä onko niitä tarpeeksi joten kiitos ohjeista, näille voi tulla käyttöä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon mä nätimpiäkin nähnyt, mutta nää kelpaa mun tekeleiksi oikein hyvin! :D

      Poista
  2. Oi tosi kivannäköisiä! Tykkään kans askarrella kaikkea. Kattoo jos teen näit vaik Lukaksen synttäreille! :) Kiitti ideasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mitään! :D Tomaksen synttäreille itsekkin näitä näpertelen. :)

      Poista
  3. Hei tätä kaipailinkin ohjeena, kiittis. ;) T. Annu, tuuliajoilla.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppas hyvä! :) Käyn kurkkaamassa blogiisi! :)

      Poista
  4. Kiitos ohjeesta! :)

    Mietin näitä meidän häihin koristeiksi, nyt sain hyvät ja selkeet ohjeet niin pääsen askartelee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mietin myös silloin aiemmin, mutta en viitsinyt alkaa tekemään, onneksi näitä juhlia kuitenkin on minne voi väsäillä :)

      Poista
  5. En ole kokeillut, mutta onpa ihania!=) Kiitos ohjeesta! terkuin uusi lukija=))

    VastaaPoista

Haleja <3