torstai 24. heinäkuuta 2014

Rentouttava kalareissu NOT.

Lähdettiin huviksemme käymään porukoillani toissa iltana. Aikamme siellä oltuamme, isäni ehdotti, että lähdetään porukalla uimaan. Niinhän me sitten tehtii. Oli jo ilta ja kello lähenteli kahdeksaa, mutta Tomas halusi jäädä mummilaan (tai no enolle) yökylään. Se sopi mummille ja meille, joten poika jäi pupunsa ja vaihtovaatteiden kanssa mummille.

Me taas ajateltiin T:n kanssa ottaa hyöty irti ja lähteä pitkästä aikaa kalalle. Käytiin seurustelumme alkuaikoina kalalla kesäisin joka viikko ja nyt Tomaksen syntymän jälkeen tämä oli itselleni eka kerta.

Haettiin kalavehkeet ja lähdettiin ajelemaan.
Oltiin auringonlaskun aikaan soutelemassa, juteltiin mukavia. Kuulostaa hyvältä eikö.

Tämä auringonlasku on kyllä eri päivältä mutta menköön. ;)

No minäpä potkasin ensin tulpan veneen pohjasta irti keskellä järveä. Ei ongelmaa, tulppa takaisin ja hengaillaan veneessä, heitellään vähän ja huidotaan hyttysiä. Naureskellaan ja höpötetään, ollaan välillä ihan hiljaa.

Myöhemmin pari kertaakin kala jäi kiinni, mutta pääsi myös irti. Kolmennella kerralla, nappasikin iso hauki. Tiättekö, sellainen mitä iskä toi kalareissuilta.

T otti kalan veneeseen, mutta hyi että se oli iso ja ruma ja yritti tulla lähelle.
Ihan muutama kiljaisu taisi siinä päästä . Ok, tunnustan, ei muutama riitä, kiljahdin aina kun kala liikkui. Mua naurattaa ihan hulluna näin jälkeen päin. Mutta hei se oli  iso-ruma-ällö-limainen!
Ajattelin ettei T ota mua enää mukaan. Vaikka kyllä hän väitti, että ottaa, jos lähden. En kuitenkaan taida lähteä. En ihan hetkeen! Hahhah :D


Yhden jälkeen yöllä me sitten fileroitiin haukea keittiössä ja nauraa rätkätettiin. Pistettiin fileet pakkaseen ja käytiin nukkumaan.

Painotan vielä, että kala oli oikeiasti ällöttävän ruma ja iso hauki. Huomasin, ettei minusta tyttömäisyyttä puutu tällaisissa tilanteissa.
Kuka oikeasti kiljuu kun kala liikkuu? MINÄMINÄMINÄ. Enkä ole ylpeä siitä. Tunnustan sen kuitenkin teille. :D


6 kommenttia:

  1. Hauki on oikeasti ruma kala.. Mä kiljun jo muikuille, ällöjä... :DD

    VastaaPoista
  2. Mä vihaan kaloja! Kyllä mä niitä syödä voin mutta mua ei mihinkään kalastamaan saa - IKINÄ! En suostu edes mato-ongelle kun ne madot aiheuttaa yökkimistä. En muuten oo mikään kovinkaan neitimäinen mutta sammakot, ötökät, kalat ja käärmeet on sellasia että meen ihan hysteeriseksi ja alkaa oksettaa. Heitin meidän olkkarin maton roskiin kun se oli hetken ulkona ja sammakko oli mennyt sen maton sisään! En sitä edes nähnyt mutta en pystyis elämään sen ajatuksen kanssa että sammakko on koskenut mun mattoon. :| Mun työ on sellanen että joudun olee paljon metsässä ja kaikki aina kysyy eikö mua pelota että tulee joku karhu vastaan, ei todellakaan! Suurella todennäköisyydellä karhu lähtee karkuu ku haistaa ihmisen mutta joku taukkisammakko vaan hyppii päin. :|

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Syödä mäkin voin, esimerkiksi savustettu lohi on oikein herkkua! :D
      HYI hyi hyi, sammakot, ötökät ja kääremeet! En kestä niitä, mutta en myöskään tykkää karhuista, sillä mun tuurilla ne lähtis jahtaamaan, eikä suinkaan lähtis karkuun. :D

      Poista

Haleja <3