tiistai 25. maaliskuuta 2014

Viimeisimmät

Rentouttavaa iltaa!

Ajattelin palailla vähän fiilistely/kuulumis postauksella tähän väliin, ennen kuin saan kirjoitettua loppuun seuraavan "ystävän synnytyksessä mukana" tunnisteen alta löytyvän postauksen.

Meidän päivät toistaa samaa kaavaa, mutta Tomas on alkanut nukkumaan pitkiä päikkäreitä. Ennen ne olivat noin tunnin mittaisia pisimmillään, nyt poika vetelee kevyesti 2½ tuntia putkeen päikkäreitä ja nukahtaa minne vain. Kyllä tuon on huomannut myös käytöksessä, se on parantunut. Onneksi nuo pitkät päikkärit eivät kuitenkaan ole vaikuttaneet yöuniin.


Vimeisimmät viikot ovat menneet aika eriävästi. Olemme olleet paljon pojan kanssa kahdestaan ja muun ajan kerhossa, asioilla, ulkoilemassa tai mummilassa. T:llä on kiirettä ja noh, käy hän kotosalla syömässä ja nukkumassa, näin karkeasti sanottuna. Eilen päästiin oikein perheen kesken käymään Tomaksen isomumpsilassakin.

Tänään jäimme yöksi vanhempieni luokse, laitoin Tomaksen nukkumaan mummin viereen ja kävin rauhassa saunassa itsekseni. Rentouttavaa.
Kannoin Tomaksen tänne matkasänkyynsä ja tuolla hän tuhisee.

Mä olen oppinut arvostamaan äitiyttä eri tavalla taas, mä olen oppinut nauttimaan jopa niistä kiukuista ja opin myös uuden tavan lievittää niitä ja nyt sitä jäähyä ei ole sitten käytetty aiemmin kirjoittamani postauksen jälkeen.

Nyt on ehkä minun aikani hiljentyä tältä iltaa ja käydä nukkumaan, ehkä otankin tuon pienen tuhisevan pojan viereeni, ainakin siksi aikaa kun T tulee kotiin.

2 kommenttia:

  1. Milloinhan mä oppisin nauttimaan noista raivokohtauksista... :)

    VastaaPoista
  2. Kun katselee hetken elämää eritavalla, ei ne raivaritkaan tunnu missään. :)
    (Paitsi silloin jos lapsen kädessä on mehevä tuppo äidin hiuksia. :D)

    VastaaPoista

Haleja <3