tiistai 4. maaliskuuta 2014

Töissä, kotona vai kotona töissä?

Olen tässä viime aikoina ehtinyt pohtia hieman tulevaisuutta. Tulevaisuutta on satunnaisesti hyvä pohtia, näiden pohdintojen alkamisen jälkeen on ehtinyt tapahtua vaikka ja mitä, mutten vieläkään tiedä mikä on oikea vastaus itselleni ja kysymykseeni työ.


Taas on sellainen kausi, kun tekisi mieli tehdä töitä, mennä oikeasti töihin, ehkä sitten sinne vanhus- tai lapsipuolelle, päivä tai pari satunnaisesti kuulostaisi oikein mielenkiintoiselta vaihtoehdolta alkuun. Hieman erilaiselta. Molemmilta puolilta minulla on kokemusta ja molemmissa töissä minulla on selvät sävelet itseni kanssa.

Haluan vaikuttaa hoitoon, haluan luoda mukavan ilmapiirin, turvallisen olon, olla se joka kuuntelee ja se joka auttaa pyytämättä. Haluan pitää työn laadukkaana ja turvallisena. Lisäksi haluaisin olla kiva työkaveri.

Nyt kun kirjoitin nuo, niin nehän kuulostavat oikein hyvältä! Lisäksi vielä pystyn nuihin kaikkiin, joten ehkä...

Meillä on vaan toistaiseksi kaikki kuviot vielä auki, on hääjärjestelyjä ja muuta, enkä haluaisi laittaa Tomasta vielä hoitoon, joten onhan tässä mietittävää.

Tokihan vosin tehdä keikkahommia viikonloppuisin tai viikolla iltavuoroja. Aamuihin jos menisin, olisi hoitajan järjestyminen ilman ulkopuolista hoitajaa mahdotonta Pohdittavaa siis riittää.
Toisaalta myös kesätyöt voisivat olla mahdollisuus, pieni pitempi pyrähdys työelämään, jolloin Tomasta voisi hoitaa mummi. Kesällä taas on häät, enkä ajatellut hääviikolla tehdä muuta kuin hoitaa viimeisiä järjestelyitä. Nyt kuulostaa sille, että yritän itselleni selittää miksi minun pitäisi olla kotona. Pyhpah.

Mä silloin joskus suunnittelin, että hoitaisin Tomasta kotona mahdollisimman pitkään, nyt kun siihen on mahdollisuus, mä kaipaankin välillä töihin. Työmotivaatio olisi ainakin 110%. Jännä sinänsä. Noh, onneksi olen nainen ja saan muuttaa mieltäni vaikka sitten joka kolmas sekuntti.

Toisaalta, mä kyllä viihdyn myös kotona, tykkään touhuta Tomaksen kanssa ja tykkään siitä, etten jää mistään paitsi. Tykkään siitä, että kaikki menee oman aikataulutukseni mukaan, tiedän paljonko Tomas nyt on syönyt, juonut, nukkunut, ulkoillut tai muuta vastaavaa. Haluan olla kotona tilanteiden herra. Hoitaa kodin ja lapsen.


Siinä tämän illan pohdintoja, jospa ajatukset tästä selkenevät.



11 kommenttia:

  1. Hyvin tuttuja pohdintoja. Mulle sopis parhaiten tällä hetkellä se, et työt olis kotona.
    Kesätyötä suosittelen, saat irtiottoa arjesta ja ehdit pohtia mikä työkuvio olis sulle paras. Etukäteen ilmoitat vain päivät jolloin et ole käytettävissä, niin ei tule töissä sitten ongelmia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä on aina hyvä välillä pohtia. :) Taidanki kirjoitella hakemuksen ainakin yhteen paikkaan . :)

      Poista
  2. Täällä samantyyppistä pohdiskelua.. Meenkö töihin vai kouluun hakemaan uutta ammattia ja sitten kun on kaksi eri koulutusta mielessä, mutten osaa päättää kumpi olisi parempi.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans ollut uudelleen opiskelukin haaveena, mutta mun pitää saavuttaa ensin tiettyjä itse itselleni asettamiani tavoitteita, ennen kun siihen hommaan uudelleen rupean. :)

      Poista
  3. "Noh, onneksi olen nainen ja saan muuttaa mieltäni vaikka sitten joka kolmas sekuntti." Pitää kyllä niin paikkaansa. ;-)

    VastaaPoista
  4. Onneksi mieltään saa muutella - samoja ajatuksia on täälläkin ollut ilmassa!

    VastaaPoista
  5. Mullakin on nyt sellanen kausi, että tekis mieli lähtee taas töihin! Voisin kyllä tehä vaikka just niin, että päivä siellä ja toinen täällä, mutta ei se kokopäivänen pahitteeks ois. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä sen tekee tämä kevät kun alkaa olemaan valoisampaa niin tuntuu että energiaa riittäisi :)

      Poista

Haleja <3