sunnuntai 1. joulukuuta 2013

"Teeve", täällä Tomas

Tänään on eka päivä joulukuuta, joten on "Tomaksen vuoro kirjoittaa"



Moikka kaikki äidin lukijat. Täällä kirjoittelee Nupatsuuppi-Nuu, eli Tomas. En mä oikeesti osaa sanoa "moikka", mä sanon "teeve".


Olen nyt jo iso poika vaikka äiti saanookin mua pikkuiseksi. Saan tehdä jo aika paljon  isojen poikien juttuja ja pian saan isojen poikien sängyn. Mummi tuo sen mulle jonain päivänä tänne meidän uuteen kotiin.
Mulla on muuten täällä iso huone, siellä voi levittää leluja kivasti ja niin mä olen tehnytkin. Voin esitellä teille joskus myöhemmin mun huonetta, jos äiti vain antaa.

Mä olen nyt jo 1v 3kk ja  9 päivää vanha. Mulla olis hirveesti aina asiaa, mutta kun ei mua oikein ymmärretä aina, mä höpötän paljon ja nopeasti (ihan ku äiti), välillä mun pitää komentaa, kun ei nuo aikuiset mua aina ymmärrä.

Mun lemppari leikit on äidin kanssa tanssiminen, isin kanssa rakentelu, tädin kanssa hippaleikit, toisen tädin kanssa piiloleikit, enon kanssa pelaaminen. Mummojen ja pappojen kanssa mä tykkään lukea ja rakentaa legoilla.
Kaikista eniten mä kuitenkin tykkään kun äiti ja isi ottaa mut mukaan tekemään isojen juttuja.

Mä tykkään leipomisesta, viimeks me leivottiin pipareita ja mä maistoin kyllä vähän sitä taikinaakin. Mä tykkään myös, kun saan piirää, laittaa pyykinpesukoneen ja astianpesukoneen päälle ja kun saan keittää isille kahvia. Saan aina mitata purut ja painaa nappia! Välillä mä vien omia leluja pyykkikoneeseen, mutta äiti ottaa ne pois sieltä ja nauraa vaan. Se on hassua.


Osaan mä kyllä tehä semmosiakin juttuja mitä mun ei kuulemma tarvis osata. Mä osaan laittaa isin jä äidin tietokoneet päälle, käyttää stereoita ja telkkaria, kiivetä pöydälle ja laittaa uunin päälle ja avata sen lapsilukosta. Mä oon myös tosi taitava piilottamaan kaukosäätimen ja äitin puhelimen.

 Mun mielestä tää meidän uusi koti on tosi kiva, täällä on paljon tilaa juosta ja mummiloihinkin pääsee kävellen, samoin isomumpsilaan. Lisäks meidän parvekkeelta näkee järvelle ja pihalla juoksee pupuja, isi ja setämies vie mut pilkille kunhan se järvi jäätyy.Koulukin on ihan vieressä niin eno ja täti pääsee meille usein kylään. Eno on kyllä ollut nyt sairaalassa, kun sille tuli yks ilta tosi pipi masu. Myöhemmin me mennään kattomaan sitä kun se tulee kotiin.

Nyt mä kyllä lähden aamupalalle ja myöhemmin saan avata joulukalenterin. Laylallakin on oma joulukalenteri, mutta äitillä ja isillä ei oo. Ne on jo aikuisia, niin ei ne tarvii.
Heippa!

7 kommenttia:

  1. Oi miten suloinen - niin haikeaa kun omat "vauvat" on jo 6v ja 8v, justhan ne oli tommosii vaippapyllyjä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äää, mustakin on haikeeta kun Tomas on jo noin "iso" vaippapylly. :D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos, niihän tuo tahtoo jo olla. :)

      Poista

Haleja <3