tiistai 19. marraskuuta 2013

Pakkailua

http://live-enjoy-and-love2.blogspot.fi/2013/11/pakkailua.html

Kuvat parin viikon takaa

Me oltiin aiemmin porukalla Jyväskylän kotona muutama päivä ja pakkaaminen on hyvällä mallilla. Meidän pienin apulainen tykkää tyhjentää pakattuja tavaroita lattialle.
Toisaalta Tomas osaa myös laittaa tavarat takaisin kun pyytää. Sekin kuuluu pojan lemppari hommiin, nimittäin tavaroiden levitys ja sitten niiden takaisin kerääminen.

Tässä pakkailujen lomassa on taas tullut ihmeteltyä tavaran paljoutta. Nyt olen ollut kuitenkin positiivisesti yllättynyt siihen, ettei meillä ole ollut niin paljon pois heitettävää ja annettavaa kun ennen.
Olen ehtinyt pitkin kuukausia lahjoittaa niin paljon meille turhaa, että tällä hetkellä meiltä on menossa vielä uff:lle pari muovipussia vaatetta ja siinä onkin sitten kaikki toistaiseksi. En ole kuitenkaan tuonne varastolle mennyt vielä katsomaan mitä sieltä paljastuu, sillä nyyhkytän kuitenkin löytäessäni Tomaksen minivaatteet. Ne on sellaisia joista en luovu, ne olen sallinut itseni säilyttää ja sen tulen tekemään.

Koti näyttää nyt tyhjemmälle, lisäksi täällä kaikuu. Kirjahylly ammottaa tyhjyyttään, Sen päällä on enää tv, kaapeista on kaikki pakattu. Kaapit, hyllyt ja niiden ovet on pesty.
Taulut ovat löytäneet paikkansa muuttotavaroiden joukkosta ja koristetyynytkin ovat päätyneet jätesäkkiin. Asunnon on siis vallannut jätesäkit, kassit ja laatikot. Noin 1/3 osa tavaroista on jo viety tuolta pois.


Tänään käytiin kirjoittamassa vuokrasopparit uuteen kotiin. Meidän tuleva koti on 80,5 neliöinen kolmio. Asunto on kiva, sopivan kokoiset makkarit, sopivan kokoinen keittiö, kiva eteinen, "jättimäinen" olkkari, josta pääsee parvekkeelle, myös kylppäri näytti ihan sopivalta meille.

T on nyt tekemässä hommia, joten varmaan vasta aikaisintaan huomenna haetaan avaimet, vuokrataan paku ja lähdetään hakemaan loput tavarat.

Mun tulee ikävä tuota Jyväskylän kotia. Se oli just sellainen asunto, josta tykkäsin kokonaisuudessaan. Tykkäsin itse asunnosta, naapureista, asuinalueesta, kaikesta. Hyvät muistot lyhyeltä asumisajalta.

4 kommenttia:

  1. Mulle iskee aina loppumetrin ikävä kaikkia asuntoja kohtaan. Sitä muistaa vaan ne hyvät asiat eikä huonoja olllenkaan....

    Mutta zemppiä sinne ! :)

    VastaaPoista
  2. Toi teidän uus kämppä kuulostaa niin täydelliseltä... Mä muutin suoraan lapsuudenkodistani tänne meidän nykyiseen kämppään, ja kyllä multa pääsi itku kun ajettiin vikojen kamojen kanssa pihasta pois! Mä pääsen ihan milloin tahansa lapsuudenkotiin takaisin, mutta kumma kyllä, se ei tunnu enää yhtään kodilta, vaan musta tuntuu että oon vieras ja käyttäydynkin niinkuin vieraassa paikassa yleensä käyttäydytään :D

    Tsemppiä teille muuttoon ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Mulla on vähän sama homma lapsuudenkodin kanssa. Tunnen itseni enemmän vieraaksi siellä. :D

      Poista

Haleja <3