keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Iho


Mä olen runsaasti stressaava ihminen, kokoajan on pieni hyvä stressi päällä, mutta nyt on muuttoa ennen ja vielä sen jälkeenkin ollut päällä kovempi stressi ja sen olen huomannut. Isompi stressi tuo mukanaan mulle parikin ikävää tapaa, toinen niistä on oksentaminen ja toinen huonoon kuntoon menevä iho.
 
Mä olen huomannut, että mun iho reagoi voimakkaasti stressiin, sekä näihin kylmeneviin ilmoihin. Ennen raskautta mun iho oli ihan ok kunnossa, välillä saatoin saada ihottumaa tai jonkun ärsyttävän finnin nenän alle. Raskauden jälkeen kuitenkin on myös iho alkanut reagoimaan eri tavalla. Tokihan tähän riittää syyksi varmasti osittain tuo aiemmin mainitsemani kylmenevä ilma, sekä se etten syö ehkäisypillereitä.

Mun iho on varsinkin kavoista kuiva ja saan herkästi ihottumaa, iholleni ei myöskään sovi kaikki kauppojen/apteekkejen mömmöt, joten on vaikea valita ne oikeat hoitotuotteet. Pahiten mulla kuivuu poskipäät ja otsa.

Nyt kun olen tehnyt päätöksen panostaa itseeni enemmän, yritän saada kunnolla ihon taas parempaan kuntoon, olen huomannut että se perinteinen vesi on hyvä lääke tähän asiaan, mutta haluaisin nyt muitakin hyviä vinkkejä, joten päätinkin kääntyä teidän puoleenne!
Voin sitten myöhemmin koota vinkit, joista oli mulle hyötyä ja laittaa ne tänne jakoon.

Nyt siis kysynkin, mitä ovat teidän parhaat ihonhoito vinkkinne? Mitä tuotteita käytätte itse?


8 kommenttia:

  1. Mä käytän naaman pesuun apteekista saatavaa seba medin face&body saippuaa, sit laitan suihkun jälkeen oriflamen happivoidetta, ja rasva pitää hieroa kunnolla naamaan, ei vaan laittaa ja antaa kuivua :) en tiiä mitä sä käytät, mut mulle sano kosmetologi et noita finni pesuaineita clewrasil yms ni ei todellakaan kannata käyttää jos on vähänki kuivuva iho, ne tuhoo ihon omat rasvat ja sit saattaa tulla enempi finnejä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Happivoide kuulostaa mielenkiintoiselle!
      Mä en itseasiassa tällä hetkellä käytä juuri mitään aineita iholle, kun tuntuu että kaikista saan ihottumaa. Ainoa jonka käytän on semmonen Nivean kuorinta juttu. :D
      Meikkaankin nykyään kovin harvoin, jottei iho siksiään kuivuisi. :D
      Finnejäkään mulle ei niinkään älyttömästi tule (ehkä kuukaudessa 1 taikka 2 joskus) mutta ihottumaa kyllä tosiaan tulee. :)

      Poista
  2. Mä tarvitsisin jonku innokkaan myyntimiehen myymään mulle jotain mun ihoa varten :D

    Oon niin laiska ettimään sopivaa... ja käytänki jtn surkeita. T. pesen naamani vauvan saippualla :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa vähän multa. :D Mutta nyt otan itseäni niskasta kiinni ja alan etsimään mulle sitä oikeaa ihonhoito tuotetta. :)

      Poista
  3. Kannattaa satsata tuotteisiin, mitkä ovat nimenomaan herkälle iholle tarkoitettuja. Herkkä iho on sellainen, että vaikka tuote olisi minulle hyvä, se ei ole sitä sinulle. Oikeastaan vain kokeilemalla voi löytää omalle iholle ne parhaat tuotteet. Ei muuta kuin näytepusseja hamstraamaan. Dermosililta löytyy hajusteettomia tuotteita: https://www.dermoshop.com/fi/products/intent/skincare/allergy Oman miehen atopiaan on auttanut Face Extra, mitä laittaa pahimpiin kohtiin. Jos voi satsata enemmän rahaa niin sitten tietenkin esim. RVB:n ddp Skinlab -sarjasta löytyy Sensitive-linja, myös Dermalogican Ultra Calming sarja on tarkoitettu ärtyneelle iholle. Suuviin suosittelema happivoide kuullostaa omaankin korvaan mielenkiintoiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyypä alkaa etsiskelemään mistä saisin näytepussukoita. :) Täytyy katsoa nuo vinkkaamasi ! :) Kiitos vinkeistä!

      Poista
  4. Tärkeintä on vesi. Pelkkä vesipesu jos ei ole meikkiä tai muuten kasvot ei tunnu erityisen likaisilta. Ja vain kerran päivässä. Olennaista on myös se ettei kasvoja hankaa liikaa niin pestessä kuin kuivatessakaan. Varsinkaan kuivaihoiset. Huono juttu jos kasvot oikein hankaa pyyhkeeseen.

    Tuo vauvasaippua on oikeesti hyvä ja mieto, ei kuivaa ihoa. Eli jos sillä vain saat meikit pois niin ei se mitään surkeaa ole :D Yksi ihan ehdoton tuote on Foreverin jälleenmyyjien myymä nestesaippua: http://www.foreverliving.fi/shop/category/vartalonhoito/product/aloe_hand_face_soap. Tuo on hyvä varsinkin meikinpesuun. Pitäisi sopia myös allergisille ja kuivaihoisille.

    Kosteusvoiteeksi suosittelen luontaistuotekaupasta ihan puhdasta jojobaöljyä. Eikä tuki ihohuokosia.

    Ihon rasvaamiseen (varsinkin niille kavioille!) myös luontaistuotekaupasta kylmäpuristettu kookosöljy. Voi käyttää myös ruuanlaitossa . Tuo on myös niin huippu tuote että kannatta kokeilla, varsinkin jos tykkää kookoksen tuoksusta.

    Monet joilla oikein kuiva- tai acneiho, tekee itselleen karhunpalveluksen kun käyttää ihoa kuivattavia, salisyylihappoa tai alkoholia sisältäviä tuotteita. Mahdollisimman miedot tuotteet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vettä olenkin käyttänyt. :)
      Vauvasaippuaa toki voisi myös kokeilla ja voisinkin yrittää suunnata luontaistuotekauppaan mahdollisimman pian kurkkamaan valikoimaa. Kiitos vinkeistäsi! :)

      Poista

Haleja <3