keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Virossa

Vähän fiiliksiä reissulta olisi nyt luvassa, kuvia löytyy vain kännykästä, kun en uskaltanut kameraa ottaa mukaan.

Lähdettiin ajamaan maalta kymmenen pintaan kohti Helsinkiä, Tomas jäi mummilaan hoitoon. Ensimmäinen pysähdys tehtiin Jyväskylässä kotona ja käytiin syömässä. Seuraava pysähdys oli jossain ennen Lahtea.

Luulin itse, että laiva lähtee klo 18, jonka vuoksi lähdettiin aikaisemmin matkaan. Tomaksen setä kuitenkin tuumasi matkalla, että laiva lähtee klo 20, joten aikaa jäi yli. Pahinta mulle oli lähtö, kun piti jättää Tomas. Ikävöin poikaa kovasti.

Kirjoittelinkin facebookkiin päivityksen, kun oltiin matkalla Helsinkiin ja vaidettiin sitten puhelinnumeroita My Diamond blogin kirjoittajan Tanjan kanssa. Matkalla pysähdyttiin moikkaamassa Tanjaa ja hänen suloista poikaansa Valtteria.

Oli oikein kiva nähdä taas uusi tuttavuus. Tänä aikana kun olen kirjoittanut blogia, olen tutustunut moniin uusiin ihmisiin ja mahdollisuuksien mukaan olenkin heitä tavannut.

Helsinkiin saavuimme iltapäivällä ja kävimme hakemassa lippumme terminaalilta, jonka jälkeen suuntasimme kiertelään kaupunkiin. Siitä on jo aikaa kun siellä viimeksi kävimme, joten oli kyllä oikein mukavaa nähdä ison kaupungin menoa. Tuonnehhan voisi melkein muuttaakkin!

Helsingistä lähdettiin sitten laivalla kohti Viroa ja suuntasimme ensimmäisenä hyttiin viemään tavarat, jonka jälkeen vaadin päästä kannelle. Oli kiva katsoa, kun laiva lähti satamasta, kannella vierailimmekin useaan kertaan meno ja tulomatkojen aikana. Myöhemmin käytiin laivassa pienillä ostoksilla ja sitten pyörittiinkin väliä hytti-kansi, illalla kun olimme perillä Virossa, olikin aika käydä nukkumaan. Mä kävin ennen nuita miehekkeitä unille ja heräsin aamulla ekana valtaamaan vessan. Siitä sainkin kuulla, joten siirryin kuitenkin meikkaamaan ja laittamaan hiuksia hytin puolelle.

Maissa suunnattiin enisiksi syömään aamupalaa Hotelli Eurooppaan, oli muuten hyvää! Aamupalan jälkeen vielä istahdin hotellissa olevalle hierovalle tuolille hetkeksi ja jatkettiin sitten kävellen matkaa.
Käytiin kauppakeskuksissa ja lähdettiin sitten etsimään yhtä tiettyä kauppaa, mutta kas kummaa kauppa olisi ollut 500m terminaalilta ja me heitettiin sitten semmoinen parin tunnin lenkki. Vähän nauratti kun tajuttiin asia, mutta eipä tuo mitään. Mulla oli korkkarit, joten välillä otin ne pois kun tuntui, että kintut kuolee. Parit rakotkin sain jalkoihin.

Lähdettiin sitten ostosten kanssa takaisin satamaan ja hypättiin laivaan, jossa vietiin tavarat säilytykseen ja siitä sitten taas kannelle. Myöhemmin ostettiin pienet tuliaiset. Laiva taisi olla satamassa noin 20.30 ja sieltä käveltiin sitten autolle ja matka maalle alkoi.

Perillä meitä odotti tuhiseva poika. Jäin itse sohvalle nukkumaan yöksi, jotta saan heti nousta Tomaksen kanssa virkeänä touhuamaan aamusta. Poika tietysti päätti herätä vähän jälkeen kuuden, joten mä viiletin päivän kolmen tunnin yöunilla ja yhdillä 30min torkuilla. Hyvin jaksoi, vaikka aamulla meinasi tehdä tiukkaa.

Päivällä kun Tomas otti päikkärit, me katsottiin jo valmiiksi seuraavaa matkaa, suunnitelmissa on tehdä reissu joko ennen joulua tai vaihtoehtoisesti keväällä. Niin, että otetaan Tomas mukaan ja otetaan hotellista huone.

1. Mikset uskaltanut ottaa kameraa mukaan? :D Mä olin tosi ennakkoluulonen kun kuulin kauhutarinoita Viron varkaista yms. mutta ihan rauhassa saatiin H:n kanssa pyöriä yölläkin Tallinnassa ja mulla roikkui kamera koko ajan kaulassa. Vanha kaupunki oli tosi upea ! Kävittekö siellä ollenkaan?:)
    Oliko toi kauppa kenties Super Alko, koska lähin niistä on siinä terminaalin vieressä ja neljä muuta ympäriinsä :D

1. ExpresPrisma, se oli niin hölmösti yhellä nurkalla! ;) Mutta joo käytiin me Super Alkossaki! :D Oli varmaan näky, ku setämies raahas nuita kontteja ja kiros jatkuvasti. No mutta se kantakoon joka ostaa ;)

2. Niin ja jäi vähä kesken, en uskaltanut ottaa kameraa, ku oon niin hajamielinen ja se olis varmaan mennyt hukkaan. Ja ei käyty vanhassa kaupungissa, mennään ens kerralla. :) Tää eka reissu oli tämmönen "harjottelu". :D