maanantai 9. syyskuuta 2013

Reissua reissun perään

Nyt kun reissaamisen makuun on päästy ja  käyty kotona hakemassa lisää vaatetta, varattiinkin reissu Viroon. Nyt on siis tiedossa ensimmäinen Viron reissu pitkään aikaan ja samalla Tomakselle tämä tarkoittaa ensimmäistä yöhoitoa ilman äitiä ja isiä. Mua hirvittää jo valmiiksi, mutta tiedän pojan olevan hyvässä hoidossa ihmisillä joihin luotan ja joiden kanssa Tomas on viettänyt aikaa enemmän kuin paljon.

Me ajellaan Helsinkiin ensi sunnuntaina ja tullaan takaisin Tomaksen luokse maanantaina. Mukaan lähtee myös Tomaksen setämies, joten vanhalla kokoonpanolla ollaan liikenteessä pitkästä aikaa.

Pojille jo eilen sanoinkin, että saavat tsempata mua kovasti laivassa ja maissa, vaikka mulla onkin aikaa sulatella tätä lähtöä. Lopulta tämä kuitenkin varmasti tekee hyvää, kun irtaudutaan arjesta. Mä olen käynyt laivalla viimeksi joskus 2000-luvun alussa. Vähän jänskättää.

Me lähdetään puhtaasti tsekkaamaan Viron antimia ja katsellaan mikä meno siellä on. Eihän sitä kaikkea noin lyhyessä ajassa nää, mutta jotain kuitenkin. Suunnitellaan jo seuraavaa reissua, joka olisi vähän pitemmän ajan reissu, tyylillä muutama päivä maissa ja poika mukana, täytyy vaan hankkia Tomakselle passi ennen tuota.

Tomas on jo päikkäreillä, kun päätti vaihteeksi herätä ennen seitsemää, ollaan ehditty jo käydä hoitamassa juoksevia asioita ja pyörähdettiin kaupassakin.

Täällä on nyt hävittäjillä harjoitukset menossa, joten tämä ulkona kirjoittelu saa nyt riittää tältä erää. Kädet kun eivät nyt vaan voi olla näppiksellä ja korvilla samaan aikaan.

Mitä kannattaa käydä tsekkaamassa Virossa?
Maissa meillä on aikaa noin 7tuntia hengailla. Saa antaa vinkkejä!

9 kommenttia:

  1. Mä en oo vielä päässyt edes Viroon asti :/ Tallinnan laivalla kävin ennen Valtteria ja niin humalassa, että en saanut aamupalaa, enkä nähnyt satamaa :D ehkä toisten en juo siellä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, oi eiii! :D
      Mä tiedän, että itse en ainakaan sinne juomaan ole menossa, enkä sieltä taida edes juomista ostaa. Vieläkin on varastossa porukoiden helmikuiset tuliais siiderit.. :D Kun ei maistu, niin ei maistu. :) Taidan sit juoda vaikka vettä ja limua ;)

      Poista
    2. Mun joo ei pitänyt ottaa ku tosiaan muutama, että istutaa siellä iltaa kaveri pariskunnan kanssa ja paskat, mä jäin baariin, kun ne meni ylös .. oon jotenki osannut kumminki omaan huoneeseen :D muistan sen päivän olot...... YÖK! :D :D

      Poista
  2. Kuulemma vanha kaupunki on todella kaunis vanhojen kirkkojen ja talojen kanssa. :) Hyvin se menee, me käytiin "häämatkalla" Tukholmassa la-ma ja Maria oli isovanhemmillaan. Hirvitti jättää, mutta ihanaa oli palata kun oli tyttö viihtynyt ja yöt menneet hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanhassa kaupungissa muistaakseni käytiin viimeksi, en vain siitä sen kummemmin mitään muista. Voisi yrittää saada pojat lähtemään sinnekkin ;)

      Poista
  3. Kiva, että pääsette lähtemään reissuun. Tomas varmasti pärjää paremmin kuin sää. ;) Koita kuitenkin nauttia reissusta!

    VastaaPoista

Haleja <3