tiistai 9. huhtikuuta 2013

Tutti mietteitä

Meillähän Tomas on syönyt alusta saakka tuttia (=synnäriltä lähtien), imetyksen loputtua vähän enemmän kuin silloin imettäessä.

Mä vaan oon nyt funtsaillut, että josko kohta olisi aika lupua tutista kokonaan.
Tutti on Tomaksella unille mennessä, sekä päivisin, jos sattuu sen jostain löytämään. Mutta kuten kuvasta huomaa, on tutti lähinnä "huvitutti", "purulelu" tai "tapatutti".
Eli Tomas syö tuttia vaikkei sitä tarvitsisikaan. Oon yrittänyt tietoisesti nyt vähentää tutin antamista, ihan vain sillä, että myöhemmin siitä luopuminen olisi helpomaa.
Ainut on vaan se, että vieraita/sukulaisia käydessä laittaa aina joku tutin pojan suuhun, vaikkei sitä tarvitse. Monesti pitää sanoa, että ei tarvitse tuttia.Noh, mutta kukin tavallaan.

Mä olen ajatellut, että tutista luopuminen on helpompaa nyt nuorempana, kuin sitten vanhempana.



Sitten muihin juttuihin. Mulla on edelleen jatkunut tää mystinen pahoinvointi, lähinnä iltaisin, mutta nyt myös aamuisin ja päivisin. Mä en vaan tajua mistä tää johtuu. Lisäksi oon ihan yliväsynyt. Voisin nukkua varmaan sen vuorokauden putkeen kevyesti.

Tomi mulle tuossa naureskelikin yks ilta, että ihan kun olisin raskaana. Raskaana kuitenkaan en siis ole.

No päivät on mennyt siis mun osalta lepäillessä ja kevyemmillä lenkeillä. Otettiin me Ainon kanssa yksi ilta kunnon lennotkin mäessä koiria ulkoiluttaessa. Nyt taas on pakko päästä lepäämään kun tää huono olo vaan yltyy.

Ihanaa tiistaita kaikille!

10 kommenttia:

  1. Kyllä kannattaa yrittää saada poika luopumaan tutista varhain, koska silloin se on helpompaa :) Meillä ongelmana on se, että jos neiti ei saa tuttia tarvittaessa (eli väsyneenä) suuhunsa, menee suuhun peukku. Ikää on jo lähes 1v 7kk ja kahden vuoden ikään mennessä pitäis saada neiti vierotettua sekä tutista että peukusta. Peukku vain kulkee aina mukana, joten siitä vieroittaminen on hankalampaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meilläkin välillä meinaa Tomaksella mennä suuhun, mutta onneks toistaseks vielä harvemmin. :)

      Poista
  2. Meillä ei olla tuttia huolittu sitten ollenkaan vaikka sitä välillä ollaan tarjottukin, tai jos ollaan huolittu niin melkein heti se on sylkäisty suusta ulos. Kun tuttia tarjotaan, menee se lähinnä vaan leikkimiseksi sen kanssa. Mutta meillä onkin tullut ongelmaksi huvitissittely, kun tuttia ei osata käyttää. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just hienoa, eipähän ole sitten vierottamista edessä. :)
      Toisaalta, en nyt tiedä onko se "huvitissittelykään" kovin mukava. :D

      Poista
  3. Olet varmaan tehnyt sitten testejäkin että et ole raskaana?

    Voisko toi viitata johkin muuten? Onks sulla mitään ongelmia/sairautta missään, esim. kilpirauhasissa tms.?

    Kivaa kevättä teille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep. :)Eip ole/ole ollut ongelmia/sairautta.
      Pistetään kevät väsymyksen piikkiin ;)

      Poista
    2. Ja kivaa kevättä sinullekkin! :)

      Poista
    3. Toivottavasti pysytte terveinä! Ja että se tosiaan olis vaan kevätväsymystä.

      Poista
  4. Määkin oon mietiskelly samaa juttua. Meillä tutia käytetään lähinnä vaan nukkumaan mennessä ja kauppareissulla/autossa. Toisinaan, jos neiti on väsynyt/nälkäinen ja ruoka ei heti tule niin annan tutin siksi aikaa, kun lämmitän ruuan tai jos vaan avomies on kotona niin hän sitten pitää neitille seuraa ettei tarvis tutia antaa. Oon jättänyt tutin antamatta muulloin kuin noita mitä mainitsin. Alussa se oli suussa useemminkin. En jotenkin halua vielä noilta unilta sitä pois, kun se on niin helpottava juttu! Ehkä kauppareissulla/autossa sen vois koittaa jättää pois, mutta tiiän ettei se tapahu ilman itkua. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauppareissuilta mäkään en vielä uskaltaisi tuttia ottaa pois, tulis pian poitsulle hirveät kilarit. :D
      Autossa Tomas viihtyy niin hyvin, ettei siellä tuttia onneksi tarvitsekkaan. Silti se kulkee aina mukana. :)

      Poista

Haleja <3