maanantai 15. huhtikuuta 2013

Ihan vain itsestä




Olen tunnetusti tuuliviiri tyyppinen näiden päätöksieni ja mielipiteideni suhteen. Mä olen aina ollut sitä mieltä, että haluan hoitaa Tomasta kotona mahdollisimman pitkään. No nyt kuitenkin tein ratkaisun ja naputtelin tänään työhakemuksen ja laittelinkin sen jo ensimmäiseen paikkaan menemään. 
Ajattelin tätä työelämään palaamista aloittaa kevyesti keikkaillen.

Miten käy Tomaksen kotona hoitamisen sitten?
No sehän onnistuu, sillä T voi jäädä kotiin hoitamaan Tomasta niin pitkään kun katsotaan parhaaksi.

Toisaalta tuntuu kovin haikealta ajatella, että poika jää kotiin kun itse lähtee töihin, mutta ei sitä koko elämäänsä kotonakaan voi olla lapsen kanssa. Tai no voi, mutta sekin taas on ihan itsestä kiinni.

Varmasti tulee olemaan hankalaa olla erossa pojasta, jos töitä saan, mutta se hepottanee ajan kanssa.Luulen myös, että sitten päivät jolloin töitä ei ole, tulee olemaan vieläkin enemmän merkityksellisiä. Luulen myös, että silloin jaksan panostaa vieläkin enemmän siihen, mitä touhutaan ja milloin. 

Toisaalta taas, jos en saa töitä. Ei mun maailmani siihenkään kaadu, sitten sitä vain ollaan kotona murusien kanssa.



Käykäähän vastailemassa tuonne sivupalkin kyselyyn.


14 kommenttia:

  1. Eikö miehesi ole töissä?

    VastaaPoista
  2. Joku pieni työpätkä välissä auttaa jaksamaan taas sitten paremmin eteenkin kun lapselle tulee uhmaikä ja kovasti omaa tahtoa. Sitten oppii taas arvostamaan enemmän niitä hetkiä kotona ja jopa nauttii siitä kiukuttelustakin :)

    VastaaPoista
  3. Mä oon ollu työttömänä äitiysloman päättymisestä lähtien eli 10 kk. Ei ole löytynyt töitä, vaikka olen hakenut. Ei harmita, koska tykkään olla kotona tytön kanssa, mutta rahatilanteen parantamiseksi olisi ihan toivottavaa löytää töitä. Työtilanne vain on heikko, etenkin omalla alalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. T:llä on sama juttu, omalla alalla huono työllisyystilanne. Mä taas luulen, että mulle vois löytyäkkin edes keikkaa, kun lähihoitajista tuntuu aina olevan pulaa. Varmaksi ei koskaan voi kuitenkaan sanoa. :)

      Poista
    2. Lähihoitajista tuntuu tosiaan olevan pulaa ja todella usein tuntuu menevän ne munkin alan hommat (lastenhoitaja) lähihoitajille.

      Poista
    3. Niin se taitaa olla. Lähihoitajallakin kun on pätevyys lastenhoitajaksi, sekä perhepäivähoitajaksi. Niin ja jos on suuntautunut juuri lapsiin ja nuoriin, niin silloin on hankalampi saada töitä, esimerkiksi vanhus- ja vammaispuolelta.

      Poista
    4. Mua ärsyttää vähän se, että meidän lastehoitajien työt menee lähihoitajille. Mun mielestä meidän koulutusta pitäisi arvostaa pikkasen enemmän. Me kuitenkin käydään kolme vuotta pelkkiä lasten asioita ja lähihoitajilla vaan vuosi. Onhan heillä toki etua siitä, että osaa näitä sairaanhoidollisempia juttuja, mutta ihmeellistä silti. Ja kyllähän lastenhoitajakin voi olla perhepäivähoitaja siihen meilläkin siis pätevyys minun ymmärryksen mukaan. Samoin meillä on myös pätevyyttä perhetyöhön. Sitäkin voisi arvostaa, kun perheiden kanssa kuitenkin tehdään töitä. :)

      Poista
    5. Varmasti ärsyttää ja mäkin olen ymmärtänyt, että lastenhoitajillakin on pätevyys olla perhepäivähoitaja. :) Tottahan sekin on, että käytte enemmän juurikin nuita lasten asioita ja lähihoitajat vähemmän. :)

      Poista
    6. Mutta se on pääasia, että töihin otetaan se pätevin ihminen eikä katsota sitä niin tarkkaan mikä koulutus on. :) Kuitenkin nuo kaksi koulutusta on sen verran lähellä kuitenkin toisiaan, että ei ole sen puoleen väliä kumman ottaa. Sinällään.

      Poista
  4. Itelläkin on nyt kahden vuoden äitiysloman jälkeen tullut sellainen olo että olisi kiva palata töihin, ei tää kotihoidon tuki ole mitään nannaa, vaikka mies käykin töissä mutta haluaisin myös kartuttaa sitä omaa tiliä. On ihan vakipaikka, mutta haluaisin vaihtelua joten työnhaku täälläkin edessä. Tosin, täällä päin on perhepäivähoitajista pulaa eli paikka olis ainakin varma.

    Ja siis kaksi vuotta siksi mammalomalla kun tuli kaksi lasta peräkkäisinä vuosina, hups :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pph:lla kans on kyllä töitä, mihin ikinä meneekin. :) Siinä on vielä se hyvä, että sais hoitaa omat lapset samalla ;)

      Teillä on sitten mukavan pieni ikäero muksuilla! :)

      Poista

Haleja <3