lauantai 9. helmikuuta 2013

Vuosipäivä

Aamu lähti käyntiin tänään jo kello kahdeksan. Oli aikamoisen kooma olo vaihteeksi, mä kun olen aamu-uninen, mutta eilen sovittiin Tomin kanssa, että noustaan molemmat kun Tomas herää.

Meillä oli aika kiirettä tämä aamu. Piti siivota, laittaa Tomaksen kamppeet valmiiksi, käydä lenkillä ja värjätä mun hiukset ennen kuin Sonja tulee hoitamaan Tomasta.

Eihän tässä nyt tietenkään vältytty ongelmilta. Hiusten värjäyksen jälkeen laitoin niihin keltaisuutta poistavan hiusnaamion ja  hiukset menivät sinisiksi. Pesin hiukset seitsemään kertaan, jolloin sininen lähti suurimmaksi osaksi pois. Mä vähän osasinkin odottaa tuota, sillä mä jouduin ottamaan värinpoiston yks vuos takaperin, kun laitoin vappuväriä hiuksiin, muuten se ei lähtenyt ja sitä vakkari kampaajakin ihmetteli.

Kun saatiin kaikki kuntoon ja itsemme valmiiksi, takistani hajosi vetoketju. Onhan takki jo vuoden vanha.. Onneksi on varatakki.

Päästiin kuitenkin ajoissa lähtemään ajelemaan.

Lähdettiin siis kaksin viettämään vuosipäiväämme.Yhtesiä vuosia meille on kertynyt kuusi. Kuusi ihanaa, mukavaa, kamalaa, ylämäkistä, alamäkistä, mutta kaikin puolin mahtavaa vuotta. Mä en voisi olla onnellisempi. Mulla on kaikki mitä voi toivoa. Oma perhe.

Suuntasimme ensin tunniksi hohtokeilaamaan, olin keilannut viimeksi vuonna 2007, joten varoittelin Tomia, että olen surkea siinä, joten saa opettaa. Keilaus meni kuitenkin hyvin, hävisin ekan erän ja voitin toisen. Oli se sitten hauskempaa kuin muistelinkaan, lisäksi keilahallissa soi hyvä musiikki ja sovimmekin, että käydään useamminkin keilaamassa ja otetaan sitten Tomaskin mukaan.

Keilauksen jälkeen suuntasimme ravintolaan. Tarjoilija näytti pöytämme ja ehdotti alkuun lime-mansikka margaritaa. Otimmekin sitten sellaiset alkuun.
Hyi kamala, että oli pahaa! Join sitä varmaan sentin ja siihen se jäi.

Sitten aloittelimmekin alkuruoilla. Tarjolla oli monenlaista salaattia, eri tavoilla valmistettua lohta, sieniä, juustoja, leipiä jne.

Pääruokana oli mm. paahtopaistia(+kastike), kermajuustoperunoita, kanaa, lohta(+kastike), paistettuja vihanneksia, sienipaistosta ja jotain muuta, mutta en saa sitä mieleen.

Jälkkäriksi oli tarjolla jäädykettä, omenapiirakkaa, jotain toista piirakkaa, keksejä, makeisia, kahvia ja teetä.

Syönnin jälkeen suuntasimmekin kotiin.

Kotona mä lähdinkin lenkille ja illasta köllöteltiin kaikki yhdessä sohvalla. Tomas lopulta nukahtikin meidän keskelle. Mä olen niin kiitollinen mun elämääni kuuluvista ihmisistä ja etenkin siitä, että meillä on Tomas.

Meillä on ollu ihana päivä, saatiin olla rauhassa ja höpötellä, hoitaa suhdettamme, palata kotiin pikkuisemme luokse halimaan ja suukottelemaan nauravaista muruamme. Mä olen niin onnellinen.

3 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. :D

      Siis joo, varmaan tuli ymmärretyksi kuitenkin tämä pointti jotai hain takaa:
      Tyyppi joka tarjoili meidän pötäämme ehdotti plaaplaaplaa.

      Poista
  2. Onnea vuosipäivästä ja paljon lisää yhteisiä vuosia <3 :)

    VastaaPoista

Haleja <3