maanantai 4. helmikuuta 2013

Minä ite!

Sain nyt vihdoinkin kirjoitettua tämän "ystäväkirja" postaukseni loppuun. Tämä postaus siis pitää sisällään juttuja minusta ja on ollut kesken jo parin kuukauden ajan. :D

Nimeltäni olen Suvi ja minulla on kolme etunimeä. Nimeni on peräisin enoltani, joka ehdotti sitä vanhemmilleni, toinen nimeni on isäni valitsema ja kolmas nimeni kulkee suvussa.

Viettelen synttäreitäni 15.6.  Olen syntynyt vuonna 1991 Jyväskylässä.

Asuin koko lapsuuteni Karstulassa omakotitalossa (Karstulassa on asukkaita noin 4700), jossa edelleen vanhempani asustavat.

Yläasteelle mennessäni olin 140,1cm pitkä! Nyt olen 156,8 cm. :D

Nykyään asun Jyväskylässä, kera ihanan perheeni. Me asustetaan kerrostalon neljännessä kerroksessa kolmiossa. Toivottavasti kuitenkin vuoden sisällä päästäisiin muuttamaan jonnekkin muualle tästä.

Hiukset mulla on luonnostaan piikkisuorat ja maantienruskeat. Olen kuitenkin ollut kuudennelta luokalta lähtien wannabe blondi, on matkassa kuitenkin ollut muutama hairahdus punaiseen ja ruskeaankin.

Silmät taas ovat epämääräisen väriset, siniviherharmaat. Nää näyttää joka valossa vähän miltä sattuu.

Käytän 37-38 numeron kenkiä ja rakastan korkkareita! Jos en pidä korkkareita, mulla on lenkkarit tai tennarit. Kesäisin balleriinat. Kenkien kärkien kuitenkin pitää olla pyöristetyt, en voi sietää sellaisia suippokärkisiä kenkiä!

Harrastuksiani on bloggaus, lukeminen, lenkkeiliy ja satunnaisen säännölliset käsityöt.

Haaveilen toisesta lapsesta, autosta, omakotitalosta, hyvästä työtilanteesta, toisesta koirasta, ulkomaan matkasta, joskus jopa niistä häistä.

Lemppari ihminen ja esikuvani on mummuni. Hän on vähän kuin toinen äiti.
 
Julkkis jonka haluaisin tavata: Mahdottomuus, mutta prinsessa Diana olisi ollut mukava tavata, sekä Kurt Cobain, elävistä julkkiksista olisi siistiä tavata Johnny Depp ja Angelina Jolie!

Ammatiltani olen lähihoitaja ja mielessä on käynyt myös uudelleen kouluttautuminen. Olen työskennellyt vahus-, vammais-, mielari ja lapsipuolilla ja olen aina tykännyt työstäni, mutten välttämättä työyhteisön yhteishengestä.

Lempiaineet koulussa oli kässä, kuvis, liikunta, musiikki. Matematiikassa taas olin hirveän huono, kuten edelleenkin.

Asioita joista tykkään, on lapset, eläimet, shoppailu, kynnet, kengät, pitkät ripset, laukut, lastenvaatteet, hiusjutut, komedia ja hömppäleffat, koti-illat, salirääkki, musiikki.

Inhoan kastematoja, karhuja, kaksinaamaisuutta, kaikkitietäviä ihmisiä.

Tykkään myös mun elämäni miehistä, sekä kaikista mun ystävistä.

Pelkään, karhuja, kastematoja, pimeää, yksinäisyyttä ja sitä että Tomakselle sattuisi jotain ikävää.

Katson tosi vähän televisiota. Melkein aina se on auki, mutta yleensä äänettömällä ja sitä ei sitten tulekkaan tuijotettua.Silloin kun muistan/ehdin katson Salkkarit, Housen tai Jersey Shoren.

Lempieläin Suomen luonnossa on kettu. Kettu siksi, että ne on mielestäni hurjan kauniita eläimiä.

Oudoin tapani on  pestä aina koko kylppäri+wc ennen kun käyn suihkussa. Pesen myös hampaat aina suihkussa käydessä.

Paheeni on kynsien pureskelu, vaikka kuinka sitä yritän välttää, menee kynnet stressatessa suuhun.

Lempivärejäni ovat mm. pinkki, musta, ruskea, valkoinen, hopea, turkoosi. Sisustuksessa taas tykkään ruskeasta, harmaasta, valkoisesta ja violetista.

Pidän ihmisistä
jotka ovat suorasanaisia ja rehellisiä, mutta eivät kuitenkaan ilkeitä. Mielipiteen voi sanoa asiallisestikkin.

Meillä kuunnellaan kohtuu paljon musiikkia ja tykkään laulaa. En kuitenkaan suostu laulamaan toisten kuullen, sillä lauloin kerran koulun kevätjuhlassa kappaleen jota edelleen inhoan ja josta edelleen mua muistutetaan. Lauloin kyllä hyvin, mutta en tykkää esiintyä.

Itseäni kuvailisin jääräpäiseksi, hössöttäjäksi, täydellisyyden tavoittelijaksi, hyväksi ystäväksi, auttajaksi, iloiseksi, tempperamenttiseksi ja suorasanaiseksi.

Kuuntelen
mitä ihmisillä on kerrottavaa, autan ja neuvon parhaani mukaan jos niin halutaan.

Suhtaudun varauksella uusiin tuttavuuksiin, ja minuun on ehkä vähän hankalaa tutustua alkuun. Kuitenkin kun oppii tuntemaan, niin huomaankin, että se oli sen arvoista. Ainakin toivottavasti!

En ole koskaan oppinut puhumaan kunnolla englantia. Ymmärrän hyvin, mutta en aina  osaa itse vastata järkevästi. Puhunkin siis ruotsia paremmin.

Nukun yöni niin, että herään vähintään kaksi kertaa, vaikkei tarvitsisikaan.  Nukahdan aina vatsalleni toinen käsi tyynyn alla ja toinen koukussa vieressä.


Jäikö jokin juttu vielä mietityttämään? Kysy!

1 kommentti:

Haleja <3