sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Kumman valitsisin jos olisi pakko?

Katsoin yhden Housen vanhan jakson. Se pisti miettimään.
Mietin, että olisiko mitään mitä en oman lapseni hyvinvoinnin vuoksi tekisi.
Tulin tulokseen, ettei mitään.Tekisin mitä vain, että oma pikkuiseni olisi kunnossa. Tuleepa eteen mitä vain, teen mitä tahansa Tomaksen hyvinvoinnin eteen. Ihan mitä tahansa.

Kysyin samaa asiaa Tomilta ja Tomi tuli myös samaan tulokseen.
Hänkin siis tekisi Tomaksen eteen mitä vain.
Luulen, että jokaisen lapsen vanhempi ajattelee näin.

Entä jos minun joskus täytyisi valita Tomin ja Tomaksen välillä. Kummasta luopuisin.
Tätäkin pohdin ääneen. Toivottavasti en koskaan joudu sellaiseen tilanteeseen.

Jos kahdesta parhaasta pitäisi kuitenkin valita, valitsisin Tomaksen. Tämä siksi, että Tomaksessa näkisin loppupeleissä myös paljon Tomia. Voisin kertoa Tomakselle paljon asioita.
Tomissa taas, en näkisi niin paljon Tomasta. Menettäisin myös jotain mikä on kasvanut sisälläni reilut yhdeksänkuukautta, jotain ainutlaatuisen upeaa. Jotain mielestäni täydellistä.

Mulle on tullut menettämisen pelko, lähinnä siksi, että koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua. Ei mulla ennen äidiksi tuloa tällaista ollut. Niin se oma pikkuinen vaan muuttaa asioita.


Oletteko te pohtineet koskaan kenet valitsistte? Onko teillä menettämisen pelkoa?


10 kommenttia:

  1. Mulla on menettämisen pelko, tosi iso sellainen ollut pitkään. Siksi en tykkää olla yksin, asua ainakaan, vaikka siihen tottuikin kun en vielä seurustellut nykyisen kanssa.. Nykyään kaikki pelot sun muut on kaksinkertaistunut :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on tosiaan tää menettämisen pelko tullut vasta Tomaksen synnyttyä ja lähinnä pelkona on Tomaksen menettämisen pelko.

      Poista
  2. Mä en halua edes miettiä että joskus joutuisin valitsemaan H:n ja Vilin väliltä, ennemmin valitsisin molemmat ja että itselleni kävisi sitten miten kävisi, koska en ikinä kestäisi kummankaan menetystä. Nää on näitä asioita mitä ahdistaa ajatella. :D
    Mulla on ihan hullu menettämisen pelko, eniten pelkään tätä ajan kulua, vuodet kuluu liian nopeasti ja vanhuus lähestyy samoin kaikki mahdolliset sairaudet. Pelkään niin paljon kuolemaa että se kuulostaa hullulta. :D Mut uskon sen tulevan siitä kun 10 vuoden sisällä mulla on kuollut 5 tärkeää ihmistä mm. isä ja veli niin mitä voisi sen enempää pelätä kuin lähistensä kuolemaa tai omaansa?
    Joku varmaan tähän toteaa, että pitäisi jollekin ammattilaiselle puhua mutta puhuttu on eikä auta mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä!
      Aika kuluu kyllä ihan liian nopeasti. Tuntuu että vuodet vaan katoavat, kohta sitä löytää itsensä jostain laitoksesta muiden sekopäiden kanssa :D
      Inhottavaa kun on noin paljon menetyksiä sulla pieneen aikaan. :/

      Poista
  3. Olen miettinyt! Tulee outo ja paha mieli ku alkaa meittiin sellassii juttuja :/ Mut joo valitsisin Lukaksen. Mua pelottaa kauheesti et Lukaskelle sattuu jotain. Nyt ku Lukas ryömii nii en voi jättää hetkeksikään sitä pois näköetäisyydeltä xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta.
      Meillä ei vielä rylmitä mutta pyöritään hurjasti, oonkin alkanut miettimään miten asunnosta saa turvallisemman pikkutyypille. :)

      Poista
  4. Mulle on tullu toi sama menettämisen pelko ja se ei vaa millää suostu lähtä mun pääkopasta pois :( välil nään kaikkii hirveitä painaijaisii siitä että menettäisin mun pienen enkelin sit havahdun siit unesta ja katon mun rakasta lasta joka nukkuu niin tyytyväisenämun vieressä ja ei oo hävinny yhtää minnee<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut samoja painajaisia ja paljon kans.
      Sika viime yönäkin hain Tomaksen omasta sängystä viereen nukkumaan. :)<3

      Poista
  5. ite en vois koskaa miettiä ees tollasta et kumman valitsisin, miehen vai lapsen... molemmat maailman tärkeimpiä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ovat minullekkin molemmat hurjan tärkeitä. Tässä vaan on lähipiirissä sattunut ja tapahtunut, joka pisti miettimään. Koskaan en kuitenkaan kummastakaan luopuisi. :)

      Poista

Haleja <3