lauantai 12. tammikuuta 2013

Onnellisuudesta

 Pelottaako muita koskaan onnellisuuden huipulla, että se kaikki kaatuu tai kohta menee jokin päin peppua?


Mä olen viettänyt jo pitkään ehdottomasti tähänastisen elämäni onnellisinta aikaa, mutta takaraivossa piilee pieni pelko, että mitäs sitten kun pilvilinnani alkavat murentua.
Näinhän siis yleensä käy, kun jokin menee hyvin tulee kuitenkin jossain vaiheessa kamalasti takapakkia..
En mä sitä halua, yritän nauttia täysillä nyt ja pitää nämä pilvilinnat kasassa.

Miksikö mä sitten olen onnellinen ja mikä mut tekee onnelliseksi?

Mulla on ihana perhe, me saatiin kauan toivottu lapsi, joka on maailman paras(ainahan oma lapsi on söpöin, fiksuin, ihanin, superlapsi eikös?:D).
Mulla on ihania ystäviä, vaikka näänkin heitä nykyään harvemmin on se aika entistäkin arvokkaampaa.
Meillä on paras tukiverkosto, vaikka se onkin vähän kaukana, mutta silti se on paras. Mun läheiset on onnellisia ja sekös saa mut hyvälle tuulelle. Mä olen lähentynyt mun sisarusten kanssa ja saanut uusia tuttavuuksia.
Tomas on oppinut uusia juttuja ja Layla-koirakin on oikein vekkuli tapaus. Eetu-koirakin on sopeutunut kerrostaloelämään loistavasti ja mä olen lenkkeillyt enemmän ja saanut siten ihanan fiiliksen joka lenkin jälkeen. Samalla kun olen iltalenkeillä saanut omaa aikaa hiljaisuudessa tai pitkien puheluiden merkeissä.
Meidän suhteessa vaikuttaa olevan kaikki kunnossa, joka myös tekee mut onnelliseksi, voisin myös kuiskata, että jotain häiden suuntaista ollaan saatettu jutella. Siitä ei sen enempää tässä vaiheessa, eikä tuttujen tarvitse ajatella, että tämä on tapahtumassa pian. Kerron kyllä. Vuosi on todennäköisesti kuitenkin jo päätetty.

Te blogin lukijat lähettelette mukavia kommentteja, omia kokemuksia ja muita juttuja tuonne kommenttiboksiin ja sähköpostitse, joten saatte mut hyvälle tuulelle, joka myös vaikuttaa tähän onnellisuuteen.  Kiitos kuuluu myös teille siis.

Erityisen onnelliseksi mut tekee se, että vihdoinkin nuo  vanhempani lähtevät tämän vuorokauden puolella etelän lämpöön, jossa eivät koskaan ole käyneet. On ihana, että he ja nuorimmat sisarukseni saavat uusia kokemuksia ja näin ehkä hekin rentoutuvat mukavasti.
Lisäksi olen onnellinen siksi, että me kaikki olemme elossa ja terveitä.



Tumblr_mgh9t39ivu1rijb05o1_500_large
kuva weheartit

 
Muistakaa iloita arjen pienistäkin jutuista, heittäkää joskus kohteliaisuuksia ystävillenne ja ehkä jopa kaupungilla vastaantuleville ihmisille. Varmasti piristät jonkun päivää kehumalla, sitten kampausta, kenkiä, laukkua, hymyä tai vaikka kävelytyyliä.
Lahjoittakaa hymyjä vieraillekkin ihmisille.

9 kommenttia:


  1. Mulla niin samoja ajatuksia ja joskus postannutkin siintä, että voiko näin onnellinen oikeesti enää olla? Ja koska tää kaikki "loppuu". En tietenkää sitä odota, vaan luonnollisesti kaikki hyvä loppuu aikanaa, vai? niin se pelottaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti tätä jatkuu aina vain. :)

      Poista
  2. pienistä asioista iloitseminen on kyllä suurinta onnellisuutta <3 ärsyttää kaupungilla kattoo vastaantulevia myrtsinaamoja! kokelisivat joskus hymyillä.

    VastaaPoista
  3. Mä aina teen sillee välillä että hymyilen oikeen leveesti tuntemattomille vastaantulijoille ;D hauskaa katsoa muiden ilmeitä.

    Ihanan pirteä postaus :) samoja asioita mullakin mielessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä. Itse kyllä taidan olla yksi niistä tosikko vastaantulijoista, mutta yritän nyt itsekkin parantaa tapani ja kävellä hymyillen paikasta toiseen. :)

      Poista
  4. Mä aina yritän muistaa hymyillä kaupungilla kaikille vastaantulijoille, ja kattoa heitä silmiin. :--D
    On se joskus kiva, kun jotkut kohottaa kulmakarvoja kysyvästi, mutta hymy kyllä nousee heidänkin huulilleen.
    On vaan jotain niin parasta saada muutkin ihmiset hymyilemään. (:

    VastaaPoista
  5. Kyllähän se joskus käy mielessä. Meillä menee myös tosi hyvin, mutta silti tuntuu ettei kaikki ole ihan niinkuin toivoisin. Lähinnä ois kiva tietää, että saako töitä ja millon sitä pääsis muuttamaan uuteen kotiin ja sais uuden auton. Sinällään nuo on sellasia asioita mitä pitäs niin kaameesti miettiä tai aatella, että ne ns. on niitä asioita mitkä jarruttaa elämää. Eihän ne sinällään ole. Varsinkaan uus auto ja koti. Työt ehkä eniten. Mutta silti tää on ihan ihanaa aikaa mitä nyt eletään. :)

    VastaaPoista

Haleja <3