maanantai 21. tammikuuta 2013

Liikkumisen ilo

Mun liikunta innostus on pysynyt kohtuullisena nyt oikeasti hyvän tovin, vaikka kirjoittelin tänne vasta viime keskiviikkona aiheesta. Mä oikeasti pelkäsin, että tää tosiaan laantuu, mutta laantumisen merkkejä ei vielä näy. Katsotaan vaan, niin kohta tää loppuu.



Ohjeistin kyllä Tomin joka päivä muistuttamaan mua asiasta niin, että tuota lihaskuntoakin tulisi tehtyä ainakin 5x/vko. Lenkillä nyt on päivittäin kuitenkin käytävä, joten siihen en tarvitse "potkuja pepulle".

Olen enemmän kuin tyytyväinen itseeni, sillä en ole keksinyt tekosyitä hommista luistamiseen. Kyllä jokaisella on varmasti oikeasti aikaa tehdä muutamat hassut sarjat lihaskuntoa kotona, sekä käydä pari kertaa päivässä lenkillä, vaunujen kanssa, koiran kanssa tai ilman. Tääkin on mulla vaan niin tuosta viitsimisestä kiinni.




Eilen illalla en malttanut millään rauhoittua nukkumaan kun tätä intoa vaan piisasi. Tänään taas aamulla meinasi iskeä morkkis ennen neuvolaa kun en ehtinyt kaikkia sarjoja tehdä, mutta teinkin ne sitten iltapäivällä Tomas painona. Ihan huippua!


Mun viimeisin viikkoni on pitänyt sisällään samanlaista liikuntaa päivittäin.
Lihaskuntoa vähintään 2x/pvä 30min + venyttelyt ja 3x/pvä 30-60min lenkki.

Parasta tässä on se, että nyt tosiaan sain houkuteltua Sonjan lähtemään mun kanssa salille 1.2 jälkeen vähintään sen kerran viikossa ja tarkoitus on mennä myös pidemmille lenkeille sitten tyttöporukalla kolmisen kertaa viikossa. Ajattelin, että noille lenkeille otan ainakin parina kertana Tomaksen mukaan, niin Tomi saa vapaa aikaa, kun kuitenkin hoitaa Tomasta aina kun teen lihaskuntoa kotona tai käyn salilla.
Ja nyt kun noi hommat on sovittu, en voi enää perääntyä, sillä tuolloin 1.2 alkaen mulla on useampi ihminen muistuttamassa, että on vain mentävä.

Tästä saan oikeasti sitä iloa ja uudenlaista energiaa, miksi tää liikunnan tuoma hyvä olo aina unohtuu välillä? :D

Voin myös kertoa, että ne ekat päivät oli kamalia lihaskunnon kannalta, mä olin niin pettynyt itseeni. Sillä en oikeasti ollut tajunnut kuinka olen päästänyt itseni tuohon kuntoon. Jospa tämä kunto tästä kohoaisi edes vähän tällaisella. Joka tapauksessa, joka päivä on ollut helpompi tehdä sarjoja ja joka päivä olen ollut itseeni tyytyväisempi sarjojen osalta.


Nyt suuntaan vielä lenkille ja teen illan lihaskuntosarjat uudelleen.
Lähettelen liikunnan iloa kaikille! 
Täällä blogissa nyt alkaa olemaan taas juttua enemmän tästä liikkumisesta. :D

3 kommenttia:

  1. Mulla innostus lopahti hetkeksi joulukuussa ja annoin luvan itselleni syödä, kun olin pari kuukautta piiskannut itseltäni "suurimmat" kilot pois. :D Nyt onneksi pääsin aloittamaan saliharrastuksen ja vaikka se aluksi jännittikin niin nyt enemmän vaan odotan treenipäiviä ja on tosi kivaa mennä salille ja ryhmäliikuntoihin, torstaina on luvassa kuntonyrkkeilyä. :) Mun mielestä on niin jännä miten ennen niin laiskasta ihmisestä kuoriutuikin tällainen himoliikkuja. :D
    Hauskaa liikunnan iloa sinullekin ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon nyt kans tosi innoissani, koska tosiaan aiemmin vain lenkkeilin ja ajattelin jotain ihan muuta kuin lihaskunnon ylläpitoa. Tää on jotenkin kyllä niin hauskaa ja osittain outoakin, juurikin siksi, että tosiaan myös minä oon ollut _laiska_. :D

      Se aloittaminen on aina vaikeinta tosiaa, mutta kun vauhtiin pääsee niin ei malta lopettaa! :D

      Mä oon kans halunnut kokeilla kuntonyrkkeilyä, ehkä aloittelen kokeilemaan sitä sitten omatoimisesti tuolla alakerran kuntosalilla.:)

      Mukavia treenejä! :)

      Poista
  2. Mun vatsalihakset on kans olemattomat, vaikka muita lihaksia löytyykin. En oo koskaan tykänny treenaa vatsaa ja sillon ku siihen saan itseni tsempattuu se menee överiks ja hengittäminenkin sattuu seuraavat 2vk :D

    VastaaPoista

Haleja <3