maanantai 17. joulukuuta 2012

Kirjoittaminen

Olen aina tykännyt kirjoittaa. Olen kirjoitellut päiväkirjoja, runoja, satuja, kirjeitä ihan kaikkea. Nuorempana kirjoitin murheeni paperille ja jo olo helpottui.
Tästä on tainut tulla jonkinlainen uusi mieltymys taas. Tai no uusi ja uusi, olenhan bloggaillut jo reilun vuoden.

Nyt kuitenkin olen pohdiskellut, josko sitä taas alkaisi kirjoittamaan jotain hieman erilaista. Saisinko vaikka tehtyä tästä rakkaasta harrastuksestani itselleni mahdollisesti joskus vaikka ammatin.
Asia on hiipinyt mieleeni harvase ilta, kun istahdan sohvalle hetki ennen nukkumaan menoa.

Toisaalta, onko tyhmää sekoittaa harrastus ja ammatti. Kannattaako se? Entä jos kyllästyn? Entä, jos se alkaa tuntumaan "pakko pullalta". Vai riittäisikö mielenkiinto kirjoittamaan vaikka jonkinlaisen minikirjan, vaikka vain muistoksi itselle. Saisin jotain hienoa aikaiseksi.

Ideoita puskee joka suunnasta, mutta koskaan en saa mitään aikaiseksi. Entä jos.
Niin. Elämä on valintoja ja valinnat usein ei niinkään helppoja.

5 kommenttia:

  1. Mää meinasin tehdä harrastuksesta ammatin ja niin siinä kävinkin, että kun olin opiskellut vuoden verran niin tajusin että mun into on alkanut hiipumaan. Viimeisenä vuotena intoa ei juurikaan enään ollut ja nykyään mua ei huvita enään yhtään koko asia ja koitan vältellä kaikin keinoin. Eihän kaikille käy näin, mutta mulle kävi. Harmittaa kovasti, koska olisi ollut hyvä harrastus. Uskosin, että jos harrastuksesta tekee ammatin niin sitä innostusta pitää olla ihan hirmu paljon ja ettei halua olla hetkeäkään pois harrastuksen parista. Silloin luulisin innostuksen riittävän vaikka se olisi ammattikin. :) Mutta tee ihmeessä vaikka ihan vaan omaksi iloksi ja muistoksi joku kirja ja katso sen jälkeen olisiko siitä ammatiksikin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mä kans ajattelin, että voipi pian käydä nuin. Toisaalta voihan sitä harrastusmielessä kirjoittaa. :)

      Poista
  2. Mie kanssa oon viimeset pari vuotta haaveillut omasta kirjasta. Oma elämänkerta reilu parikymppisenä ois aika kova juttu. :-D:-D niithan voi omakustanteisena tehdä, ja markkinoida eteenpäin. Ootko mimmost kirjaa aatellu, et kirjottaisit, faktaa vai fiktiota?

    VastaaPoista
  3. Äskeinen kommentti ei tainnut tulla. Joka tapauksessa kirjoitin, että mie kanssa oon kova kirjoittelemaan kaikkea. Oon haaveillut pari vuotta omasta kirjasta ja oma elämäkerta ois reilu parikymppisenä aika kova veto. :-D ootko mimmost kirjaa aatellu, faktaa vai fiktiota? Kirjojahan voi nykyään omakustanteisena tehdään ja markkinoida. Voihan sitä kirjaa alkaa vaik samantien kirjottamaan ja odottaa kunnes romaani valmis. ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sekä että, faktaa jonka joukkoon sujautetaan fiktiota. :D
      Niin, ehkä sitä kannattaa vaan kirjoittaa ja katsoa sitten tuliko mitään julkaisukelpoista. :D

      Poista

Haleja <3