lauantai 15. joulukuuta 2012

Avautumista rinnoista

Mä kun olen ihminen, joka ei hirveästi häpeile sanomisiaan niin kait mä voin tästä omaan blogiin avautua, saa vähän purettua päätä. Ehkä auttaa saamaan ajatukset kasaan.

Kuten otsikko kertoo, ei kannata lukea jos ei kiinnosta sillä aion avautua mun ongelmasta nimeltä rinnat. Tää on aina ollut mulle inhottava aihe ja on sitä edelleen. Tämä postaus ei yllätys yllätys, sisällä lainkaan kuvia.

Mä olen haaveillut jo yläasteelta saakka rintojen pienennysleikkauksesta.
Oon aina ollut rintava, mutta viime kertainen alusvaate ostoksilla käynti herätti mut miettimään asiaa vakavasti uudelleen. Tällä hetkellä mun kuppikoko on 75J.
Luitte oikein.

Ei mun rinnat niin isoille näytä, mutta tuntuu kyllä, niin fyysisesti kuin rahapussissakin.
Halvimmat liivit jotka olen ostanut, taisivat maksaa 55€.

Vaatteet tai no yläosat, pitää aina ostaa paljon isompaa kokoa kuin oikeasti tarvitsisin ja siksi jotkut vaatteet eivät istu sitten ollenkaan. Mekkoja on turha etsiä sopivaa kokoa, sillä aina ne puristavat rintojen kohdalta tai eivät mahdu siitä lainkaan.
Jos haluan kauluspaidan, on se ennemminkin mekko kuin paita. Ärsyttävää.

Mulla on aina selkä, niska ja hartiat kipeänä, mulle tulee tämän vuoksi helposti päänsärkyä ja muuta inhottavaa kolotusta. Kun kävin Changessa, sanoi myyjä, että jos kuppikoko vielä kasvaa, ei löydy rintaliivejä enää heidänkään valikoimastaan.
Mistäs mä sitten liivit ostan?

Nyt aloin katselemaan leikkauksesta enemmän tietoja ja täyttäisin kyllä kriteerit, ainut ongelma taas on raha. Leikkaus maksaa rapiat kymmenen-vitun-tuhatta euroa, siis oikeasti 10000€.
Mistä kukaan löytää tuollaisia rahoja, ilman hurjia säästöjä tai lainaa.

Leikkausta ei myöskään suositella jos haluaa lisää lapsia ja minähän haluan. Siinä mielessä olisi aikaa säästää rahaa, mutta entä jos kuppikoko kasvaakin taas.
Huoh.
Täytyy varmaan alkaa treenaamaan rintalihaksia, jos ne vaikka sillä pienenisivät?

Onko täällä muita, jotka eivät ole sinut rintojensa koon kanssa?

36 kommenttia:

  1. Eikö kunnalliselle pääsisi, jos on kovasti just selkä ja niskakipuja? Jonot lienee pitkät, muttA kuitenkin :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, no siinä on vaan se, että jos ja kun tulee joskus toinen lapsi..
      Silloin ei suositella näitä leikkauksia.
      MUTTA suositukset on suosituksia. :D

      Poista
  2. Mut jos menisit leikkaukseen, niin eikö siitä tulis joku Kela-korvaus tai jotain, jos saat vaikka lääkäriltä lähetteen leikkaukseen?
    Varmasti inhottavaa tollanen kun ei itse pysty vaikuttamaan. :(

    VastaaPoista
  3. Huh, onpa kallista! Äidillä on joku 85C ja hän sanoi et nekin ottaa niskoihin! Ite oon tälläänen niin pieni et ne on enemmän ollu mulle ongelma henkisesti. Nyt vasta raskauden jälkeen tajusin et nää pienet on ihan hyvät ja mulle parhaat :D
    Mulla oli imetysaikaan 75C-D ja ne oli ihan kamalat kun ei oo tottunut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On. Tulisi maksamaan kelan korvaustenkin kanssa ihan sievoisesti kunnallisella. Yksityisellä enemmän..

      Poista
  4. Tunnen osittain tästä kirjotuksesta itteni. Mul on ala asteelt asti ollu melko isot ja Tieran synnyttyä kävin liivi liikkeessä ostamassa f kupin liivit. Nyt onneks palattu sinne aikasempaan eli d ja tuoki jo mun mielest liian iso, ahistava eikä mikään liivi taho olla kunnolla istuva..JOS niihin ei just laita sitä viittäkyt euroo, eikä kyl oikee silloinkaa.Mulle on pelkästää jo liivien ostaminen ym siihen liittyvä tuottan aina ongelmaa ja siks niit ei löydykkää kaapista ku muutamat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin juuri, nyt mullakaan ei ole kuin nää yhdet uudet jotka istuu. Seuraavan kerran kun tulee maaliskuussa tätä mun kokoo.

      Poista
  5. Eihän rintojen pienennyksen julkisella tetveydellisistä syistä pitäisi paljoa maksaa. Yksityisellä se varmaankin kustantaa tuon verran. Kannattaa käydä tetveyskeskuksessa lääkärilläsi kertomassa vaivoistasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulee se maksamaan silti, vaikka kelakin kustantaa osan. Lääkärillä olen käynyt monet kerrat jo.

      Poista
  6. Minä en ole sinut itteni kanssa just rintojen takia. Haluisin suuremmat. Mua kiusattiin koulussa tissittömyydestä ja nyt vielä 2lasta imettäneenä ne on ihan minimaaliset :/ en mä mitään jättihinkkejä halua mutta sellainen c-kuppi kelpaisi :) ja tosiaan toi kun treenaan vielä rintalihaksia niin se pienentää entisestään joten suosittelen sitä ! Mitä jos otettaisiin sulta pois ja siirrettäisiin mulle? ;)

    VastaaPoista
  7. Mulla ei oo itellä omaa kokemusta mutta sisko pienensi rintansa muutama vuosi sitten selkä, niska sun muiden kipujen takia. Kela kustansi leikkauksen koska iso kuppikoko aiheutti kipuja jne. En muista paljon hänelle itselleen jäi maksettavaksi mutta paljon se ei tuohon 10000:n verrattuna ollut.. Kannattaa käydä kelalta kysymässä asiaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy kysyä kyllä ihan tarkat luvut kelalta, jotta osaisi sitten tulevaisuutta ajatellen miettiä. :)

      Poista
  8. Mun tuttu halusi kanssa mennä rintojen pienennys leikkaukseen, mutta sillä oli "vähän liikaa massaa" joten ne ei suostunu ootamaan sinne, joten kannattaa ensin tiputtaa vähän painoa, koska ne ei suostu leikkaamaan ylipainoisia. (En siis tarkoittanut todellakaan pahalla, koska olen sun ja sun blogin ehdoton 1 fani! :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jees, oon katellu ne kriteerit läpi ja täyttäisin ne kyllä, eli ei oo niin paljon tätä massaa ettenkö pääsisi. :D

      Poista
  9. mulla on ongelma aivan sama, mutta toinen. Siis mulla on pienet tissit ja haluaisin isommat... Toisaaltaan en halua mitään leikkauksia tms, mutta toivon aina, että ne itestään kasvais. :D Siis nyt on A-kuppi ja toivosin niin, että ne ois edes B tai C. Ymmärrän kyllä, että isoista on tosi paljon enemmän vaivaa. Ne vaikuttaa just tollasiin kipuihin yms ja sitten ne ottaa vielä itteensä päähän. Pienet tissit ottaa vaan itteensä päähän. Jos ymmärrät mun pointin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän kyllä, en mäkään haluaisi mitään pieniä tissejä, mutta nää on jo liikaa. :D

      Poista
  10. Pakko nyt vielä näin yleisesti kirjoittaa, ootte kaikki ihanan tsemppaavia. Kiitos teille! <3

    VastaaPoista
  11. En oo myöskään minä sinut ollut koskaa rintojeni takia, ymmärrän sua siis paremmin kun hyvin. 10 000e kuullostaa hirveeltä summalta, ainaki itselleni, koska en oo niin hyvä säästäjä. Kuntoilukaan ei olisi mulle pahitteeksi, mutta kun laiska oon :( Mulla on tän hetken koko tai ainaki ne rintsikat menee mulle hyvin Seppälän Great Girls-mallistosta 95E.

    http://www.lumingerie.fi/rintaliivit ootko koskaan tätä sivua käynyt katsomassa? en oo itse tilannut, mutta oon jostain kuullut, että on ihan hyvä paikka :) löytyy kokoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon käynyt katsastamassa tuoltakin valikoimaa. :)

      Poista
  12. Hep. enpä oo minäkään sinut omieni kanssa. kaksi lasta on tehnyt tehtävänsä ja painovoimalla jotain osuutta asiaan. ennen niin mukavan pyöreät ja "terhakkaat" tissit on tätä nykyä mallia repunläpät ja ennen ne oli mukavan isot ja nyt pienentynyt huomattavasti. Ärsyttää. vaikka kuinka ihania lapset onkin niin tää on kyllä ehdoton miinuspuoli tässä hommassa.

    VastaaPoista
  13. Jotenkin tunnistan kans itteni tosta... changesta käyn kans nykyään ostamassa liivit koska mistään normikaupoista ei löydy ja siellä kokoni on 70i joten erittäin hankala on löytää kokoja. Itsekään ei tunnu et ois kovin isot rinnat ku oikeesti tietää monia joilla on valtavat, mutta silti vaikeuttaa vaateostoksia ym.. ja oon pari kertaa kans kironnut et pienennänkö rintoja mut se on aina vaan jäänyt mietinnän tasolle. Ja koska tulevaisuudessa lapsia haluan niin turha on hetkeen miettiäkään..mutta kun on tarpeeks hyvät liivit ja pitää varsinkin selän lihakset kunnossa, on huomattava vaikutus jo parempaan oloon :) -Marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps. Näin se juurikin on, mäkin haluan vielä joskus toisen lapsen, niin se lyö "vähän kapuloita rattaisiin".

      Poista
  14. Tissit ongelmana täälläkin!
    Mutta hei, vinkkinä vain haluaisin sanoa että vaikka tyyristä onkin, niin hanki kunnon liivit. Vaikka changessa myydään isoja kokoja, on ne kuitenkin aika rimpuloita. Kun itse changen liivejä käyttäneenä menin liiviliikkeeseen niin he siellä ihmetteli miten mulle oltiin ylipäätänsä voitu myydä sellaiset liivit. Nyt mulla on tukevat rintsikat ja oikeasti tuntui että kantamus keveni puolella ja ryhti parani. Joku päivä kokeilin vanhoja changen liivejä ja mietin että miten oon ikinä voinut olla niillä kun oli niin epämukava olo :D Itsellä on siis Primadonna-merkkisiä rintsikoita tällä hetkellä ja kyllähän ne melkein 100e/kpl tuppaa olemaan :/ Vaikka et raaskisikaan ostaa niin kalliita, niin suosittelen että käy ammattitaitoisessa liiviliikkeessä mittauttamassa kokosi ja sovittamassa vaihtoehtoja, se ei maksa mitään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kun luulin, että nuo on hyviä liivejä. :D
      Missäs näitä myydään? Voisin käydäkkin. :)

      Poista
    2. http://www.primadonna.eu/en/stores Jyväskylässä on joku liike ja huomasin, että Lahdessakin on liike, missä ennen oon käynyt, että myy tätä merkkiä :) Täytyy varmaan siellä käydä kattoo mikä olis se munki oikea koko :D

      Poista
    3. Toi on muutes ihan totta et liikkees kantsii käydä ni saa tietää tarkallee sen oman koon.. Ite olin vuosii käyttän ihan väärää kokoo ja ihmettelin ja sanoin et ei toi oo mun koko :D

      Poista
    4. Liikkeessähän mä tähän mennessä oonkin käyny

      Poista
  15. Mä en oo ihan perillä missäpäin sä asustelet, mutta Lahdessa on ainekin Liivikeskus (suosittelen!) ja Funky lady. Funky ladyjä taitaa olla pääkaupunkiseudullakin..
    Jos murmelin kommentista oikein päättelen ja asut Jyväskylässä, niin siellä näyttäis olevan tällainen liike http://www.liivijasukka.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, Jyväskylässä asutaan tällä hetkellä. Kiitos vinkistä, täytyy käydä tutustumassa!

      Poista
  16. Meitsillä taas ei ole tissejä, B-kuppi tuntuu aika jumalattoman onnettomalta eikä lapsensaaminen tehnyt niille mitään taikoja. Laudalla kaverilla toinen lapsi tosin teki taikansa ja se sai tissit, minäkin pistän sitten toivoni pikkukakkoseen! :D Joku C-kuppi tekisi minut jo niin onnelliseksi..

    Suuret tissit ovat varmasti välillä hankalat ja kivualiaat, itse jos etsin näistä omistani yhtään mitään positiivisia puolia, niin ne eivät kyllä ole koskaan tiellä tai kipeät, mutta eivät sitten erityisen näyttävätkään. Ihan kuin jonkun pikkuteinin tissit.

    Tuntuu kuitenkin että erilaisista terveysvaivoista huolimatta on kuitenkin jotenkin yleisesti "hyväksyttävämpää" tai "hienompaa" olla superrintava kuin sitten pienitissinen.

    VastaaPoista
  17. Löysin tänne Googlen kautta ja ajattelin pariin kohtaan jotain sanoa. En tiedä, mikä on nykytilanne, mutta kuvasta päätellen et ainakaan leikkaukseen ole mennyt :).

    Kävin juuri leikkauksessa, lähtökokona 65H. Muksuja ei ole, mutta tässä vaiheessa halusin tämän silti tehdä, koska jos on katsominen lähisukulaisia, niin kuppikokoni olisi kasvanut järkälemäiseksi lasten tullessa. Julkiset kriteerit täytin, joten tuo leikkaus, joka yksityisen kautta tulisi kustantamaan vähintään rapiat 5 000 €, tuli kustantamaan lääkärikäynteineen, liiveineen, lääkkeineen kaikkineen reilut 350 €. Sillä rahalla saa ehkä viidet laadukkaat liivit. Tai ylipäänsä tuossa kokoluokassa istuvat liivit.

    Tätä ennen tilasin rintaliviini UK:sta. Bravissimo ja Figleaves, jos et ole vielä käynyt sivuilla, suosittelen. Samoin Suomessa toimii nykyään Lumingerie, siinä säästää sentään postikulut palautuksissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä oli muuten edullinen! Täytyy katsoa nuo sivut ja pistää jälleen mietintämyssy päähän leikkauksen suhteen. :) Kiitos kun jaoit oman kokemuksesi! :)

      Poista

Haleja <3