torstai 26. heinäkuuta 2012

26.7.2012 / 37+0 tunnelmia

No taas vaihtui viikko, vaikka aika kuluukin mahdottoman hitaasti.

Nyt oltaisiinkin sitten jo rv 37+0, elikkäs terkkuja vaan masuun, saisit jo syntyä!
Synnythän pian!
Mitä te ootte mieltä, onko toi laskeutunut ollenkaan edelleenkään?
rv37+0
rv37+0
  Tässä nyt oli kuvaa lähempää ja kauempaa masusta, ehkä ymmärrätte mun tuskaisuuden mahan kanssa. Ei tuo kovin kauniin kokoinen ole..Lisäksi ärsyttää kun tissit näyttää nykyään ihan minimaalisille.

Tomi on tuumannut valehtelematta joka päivä jonkin seuraavista lauseista:

"Syntyis jo..."
"Millon se oikein syntyy?"
 "Millo se tulee ulos?"
 "Voisko se jo syntyä?"
 "No syntyis nyt pian"
"Jokohan se kohta syntyy?" 
"Voisko se syntyä nyt kohta jo?"

Eli mä en ole ainoa, joka odottaa kovasti tämän lapsen syntymistä. 
Tenttasin Tomia eilen nukkumaan mennessä, lähinnä kysyin tomin odotuksia ja lähinnä millaisena se pitää vauvaa yksinkertaisesti sanottuna. Tässä nyt niitä juttuja, mitä vielä muistan.

Tomi oli sitä mieltä että, vauva tulee näyttämään alienille(itse sanoin että mulle!) ja se tuijottaa paljon, se on punainen ja itkee, se syö, nukkuu ja kakkaa.
Se saa paljon huomiota, etenkin pitää muistaa pestä kaikki kurtut kunnolla, laittaa rasvaa ja öljyä, vaihtaa vaippoja jnejne. 
Niin ja vauva on kuulemma 50cm pitkä(näytti oikein mitalla) ja se on suloinen. 
Lisäksi Tomin mielestä pientä vauvaa ei voi viedä ulos. En edes viitsi kirjoittaa tähän, että miksei. :D

Kysyinkin, miten ihmeessä voin viedä Laylaa ulos, jos lasta ei voi ulos ottaa mukaan. 
Selkis sitten Tomillekkin, että kyllä sen vauvan voi ottaa mukaan lenkillekkin.
Naureskelin vähän, mutta mikäs siinä, perusasioita siis on tiedossa, loppu opittakoon käytännön kautta.

Kysyin uudemman kerran myös siitä napanuoran leikkaamisesta, sekä kerroin itse mitä luulen synnytyksessä tapahtuvan.

Tomi oli edelleen sitä mieltä, että kyllä hän sen napanuoran leikkaa.
Mä olen sitä mieltä, että Tomilta lähtee synnytyksessä taju tai sitten vaihtoehtoisesti se on hurjan keskittyneesti tukemassa mua.
Saa nähdä. 
Tomi meinasi, ettei siltä taju lähde.
Tällein nää meidän päivät nykyään kuluu, puhutaan lapsesta, synnytyksestä ja siitä mihin mennään lapsen kanssa, mitä tehdään ja miten ollaan..
 Nytkin on jo hirmuinen lista valmiina reissupaikkoja tulevaisuutta varten!
Pari valvottua yötä takana ja turvonnut naama.
Ai niin, sori nyt vaan tutut ja nuoret lukijat, mutta 
jumaleissöni mitä ässää täällä on ollut viime aikoina!
 Olin jo ajatellut vältellä tätä aihetta, mutta menköön kun menee muutkin.:D
(en siis puhu siivoamisesta tai saunomisesta, vaan juurikin seksistä)
Mä olin jo varma, että raskaus aikana vietetään viimeistään viimeisiltä kuukausilta alkaen aikaa selibaatissa, mutta ei sentään! Kaikkea sitä ihminen luuleekin. 

12 kommenttia:

  1. Ihana maha sulla! :) Kyllä se sieltä vielä ulos tulee, oisin varmasti itekki malttamaton, meille ei vaan oo vielä siunaantunu pientä vaikka yritys on kova ollu.. No ehkä vielä joku päivä :) Ja sun tissit ei näytä ainakaan mun silmiin minimaalisille :D Teän suhde kuulostaa aivan ihanalta, Tomi on mukana ja kertoo ajatuksia, oot onnen tyttö :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vinkkinä yritykseen: Lopettakaa yritys, tärppää helpommin. Tai näin oli ainakin meillä. :D
      Tomi on ihana. :)

      Poista
  2. Ääk, mua alkaa jännittää sun puolesta, tunnut vaan olevan niin paljon mua edellä, vaik viikko eroa onkin! Teillä ollaan kohta jo täysaikasia ja sit ootellaankin tosi innolla et millos tulee päivitystä pikkuisesta joka on putkahtanu maailmaan... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan, että pikkuinen tulee mahdollisimman pian. :D

      Poista
  3. Mun maha ei laskeutunu missään vaiheessa, että ei sekää aina mitään kerro ;) Silti poju oli maailmassa 8,5tuntia sen jälkeen ku aamulla normaalisti heräsin :p Ja teillähä ollaan jo täysaikasia, eiköhän se pian tuu :) Ite en osannu kauheesti oottaa synnytystä, sittenpä se yllättiki ja päätti syntyä rv 39+0 :) Poika nyt 6vk 5pv vanha :) Tsemppiä, kyllä se sieltä ulos tulee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy toivoa, että pian alkais tapahtumaan. Tai ettei ainakaan kovin paljon yli lasketuajan menisi. Täytyy epätoivoisesti saunoa viikonloppuna. :D

      Poista
    2. Joo kaikki S-keinot vaan käyttöön :) ite kokeilin myös vadelmanlehtiteetä muutamana iltana ennen synnytystä :) Jos sullaki kerta on jo supistuksia nii suosittelen kyllä kokeilemaan :) jos et oo vielä koittanu :D

      Siitä lukee näi netissä:
      "Viimeisten raskauskuukausien aikana nautittu vadelmanlehtitee vahvistaa kohtulihasta ja saattaa tehostaa supistuksia. Se ei saa synnytystä käynnistymään, mutta saattaa vahvistaa jo olemassa olevia supistuksia ja näin nopeuttaa synnytystä."

      Löytyy ihan citymarketista jos haluat koittaa, eikä oo kallis, paketti näytti tältä: http://www.hyvanolonsoppi.fi/CLIPPER-VADELMANLEHTI :)

      Poista
    3. Mä en oikein tykkää teestä, mutta ehkä tätä voisin kokeilla. :D

      Poista
  4. mukavaa kun oot niin avoin ja puhut kaikesta :) tosi kiva saada mielikuvia raskaudesta ku kerrot hyvät ja pahat asiat niinkun ne koet :)

    mä olen kuullut et monilla seksi loppuu kokonaan raskauden aikana kun maha alkaa olla edessä yms... ;) eikö maha ole edessä? ..? kiva et teillä menee hyvin....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulin tosissani, että meilläkin nuo petipuuhat jää pitkälle katkolle, mutta toisin kävi. :D
      Mielikuvitustahan voi aina käyttää asennoissa, joten ei maha ole edessä. Tokihan sitä ei ihan samaan tämmösen tynnyrin kanssa pysty kun normaalisti.

      Ja on kyllä kiva, että meillä menee hyvin tällä hetkellä. Aina tämäkään ei ole mitään ruusuilla tanssimista ollut, eikä varmasti tule olemaankaan, joten ihan mukavaa että välillä näin..:)

      Poista
  5. Mä luulin ihan samaa, että seksi loppuis viimeistään muutamaa viikkoa ennen synnytyst, mutta tässä sitä ollaan rv 37+5 ja ei loppua näy ;) eikä oo ees paljoo sen hankalampaa :) mä lähen täst nyt saunomaan ja siivonnukkin tänään oon ja syönyt tulista ruokaa :P toivotaan että molemmat kohta saadaan pikkusemme syliin! Tsemppiä loppuodotukseen :)<3

    VastaaPoista

Haleja <3