sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

15.7.2012 / Mitäs tänne

Eilen oli mukavaa.
Kun oltiin aamulla saatu hommat hoidettua, lähdettiin pyörähtämään kirppareilla.
 Harmikseni, yksi mun lemppari kirppiksistä oli eilen viimeisen päivän auki, sieltä lähti kuitenkin matkaan seuraavia juttuja.
62cm, 1€ hämiksen kuva tuollaista samettimaista.
Huivi 1€, pitihän mun saada taas yksi huivi lisää syksyä varten.
Kengät 2€, täytyi ostaa ihan vaan kaapin täytteeksi kun oli niin hyvä kuntoiset. Pesua nuo kaipaa, mutta muuten oikein hyvät kävelykengiksi.
Puman laukku, 4€ tän ostin fb-kirpparilta.
Kun päästiin kotiin, ehdittiin käydä lenkillä ja sitten Tomin vanha koulukaveri Miika tulikin meille.
 Keittelin kahvit ja höpöteltiin mukavia. 
Kahvin jälkeen kaverukset alkoivatkin ottamaan muutamat kaljat. 
Tällä kertaa huomattavasti sivistyneemmin kuin normaalisti
(=edellisellä kerralla en ollut vielä raskaana ja meillä oli aikamoinen meno) 

Nyt voin sanoa että, Tomi on juonut mun raskauden aikana hurjat viisi alkoholijuomaa, joista kolme eilen.
 En mä ole kieltänyt Tomia juomasta, mutta juomatta se on ollut ja tosiaan tupakkakin on jäänyt pois Tomin paheista.
Onko muiden miehet/poikaystävät vähentäneet alkoholin/tupakan käyttöä raskausaikana? 
<3
Vaikka Miika onkin Tomin kaveri, on se mullekkin hurjan tärkeä tyyppi, siksikin että tunnen sen niin hyvin ja siksi, että se on Tomille yksi parhaimmista kavereista.

 Mikä siinä onkin, että parhaita tyyppejä näkee niin harvoin ja aina meinaa aika loppua kesken. Nytkin oli vaikka mitä juteltavaa ja osa jutuista saakin odottaa seuraavaa kertaan.

Niin ja en mä nuita kaveruksia kokoiltaa häirinnyt. Datailin ja kävin lenkillä, jotta saavat rauhassa jutella miesten juttuja. Varmasti teki molemmille hyvää sekin (=olla ilman naisseuraa edes hetki).
Nyt kuitenkin sovittiin, että yritetään nähdä porukalla vielä kahvittelun merkeissä tässä parin viikon päästä. Toisinsanoen, ennen kun mä poksahdan. Ihan vain siksi, että sen jälkeen tarvitsee taas hieman aikaa arjen totutteluun ja varmasti näkeminen taas jää.
byhyy, mun naama se vaan leviää. Tietääpähän ainakin että jotain pitää alkaa tekemään raskauden jälkeen.

Yöllä kun Miika lähti, vetästiin nopeasti iltapalaa ja katsottiin hetki elokuvaa, jonka jälkeen suunnattiin ihan suosiolla nukkumaan.

Tänään taas ollaan oltu ihan kotosalla, mä oon ollut ihan hurjan väsynyt ja lässyttänyt vaan tuolle koiralle kaikkea mahdollista.
 Täytynee alkaa päikkäreille vielä, ettei ihan muutu hölmöksi.

Lisäksi mä huomaan olevani enemmän katkera, nimittäin toissapäivänä tuttava sai lapsen, eilen tuttava sai lapsen ja jos en ihan väärin arvaa niin yksi on synnyttämässä ja saattaapi olla että neljäs on kovaa vauhtia ainakin menossa kohta synnyttämään.
Lisäks nyt mä ymmärrän miksi sanotaan RASKAANA.

Miks muut saa vauvoja, mutta mä en?

No onneks mulla on tuo hauvavauva.:)

7 kommenttia:

  1. Mun mies on kans vähentänyt hurjasti juomista, ennen se joi joka viikonloppu + arkena muutaman saunakaljan. Nykyään se juo harvoin, vaan juhlissa tyyliin ja mun raskauden eli n. 8kk aikana juonu jotai viitisen kertaa :) ja joskus yhen saunakaljan tjn. Ja polttamistakIn vähentänyt, ennen meni yli aski päiväs, nykyään alle 10 :) että iha hyvin sekin. Mut tosi hienosti sun mies tsempannu :)
    Vitsi mä oon iha kateellinen ku jaksat liikkua noin paljon, kunpa mäkin jaksaisin! Ja tiedän milt sust tuntuu, haluisin jo tän vauvan ulos ja viel 4 viikkoo laskettuun!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä kans mies hyvin vähentänyt. :)

      Voi, ei kannata olla kateellinen, mun nyt on vaan pakko liikkua kun on tuo koira. Nyt toisin alkaa olemaan kovin raskaan tuntuista tää lenkkeilykin. :D

      Poista
  2. Ou nou, mikä kirppis lopettaa? :-/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kortepohjassa oleva Silinteri. Se oli tosiaan eilen vikaa päivää auki. Toisin ne etsii uusia tiloja, joten täytyy pitää silmällä millo ne avaa uudelleen ja missä. :)

      Poista
  3. Niin, koira on kyl tosi hyvä motivaattori :) Mun vanhemmilla on kolme koiraa ja oonki nyt ahkerasti käyny mökillä niin oon ulkoiluttanu niiden mäyristä. Se kun ei vedä ja on helppo lenkkikaveri muutenkin :)

    VastaaPoista
  4. Kyllä meilläkin mies vähensi todella rajusti juomista. Me oikeastaan oltiin kumpikin nakit silmillä pe-su- väli, joten aika dramaattisesti muuttui meidän elämäntyyli. Minusta tuli totaalisesti holiton tyyppi ja äijän rankka ryyppääminen muuttui muutaman kaljan lipittämiseksi kerran viikonlopussa.

    Ja hyvä niin, kyllähän se kertoo jotakin sitoutumisesta tähän projektiin. Liian monta kertaa mä olen nähnyt kuinka (soon-to-be)mutsi jää kotiin istumaan kun siippa vetää yhä edelleen menemään täysillä pitkin yökerhoja, kuin raskaus ja lapsentulo ei häntä mitenkään koskettaisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mä oon nähnyt myös näitä tapauksia, onneksi ei kuitenkaan omalle kohdalle sellaista sattunut. :)

      Poista

Haleja <3