lauantai 30. kesäkuuta 2012

30.6.2012 / Synnytysvalmennusta ja supistuksia

Eilen illalla niitä sitten tuli, kunnon supistuksia, sellaisia polttavia. 
Toisin, vain muutama hassu, mutta ai perskule kun en tiennyt miten päin olisin ollut ja Tomikin sai sen huomata. 
 Ja ei, mun mielestä nämä eivät muistuttaneet lainkaan menkkakipuja vaikka kaikki niitä vertaakin.

Tänään tosiaan käytiin synnytysvalmennuksessa Tomin kanssa. 
Saatinkin heti alkuun siellä odotella puolisen tuntia, ennen kuin pitäjä tuli paikalle. Oli ilmeisesti sattunut pienoinen erehdys ja kukaan ei sitten ollut tulossa pitämään valmennusta, jonka vuoksi vähän venyi.

Ainoa asia mikä selvisi tuolla, on nää mun oudot kipuilut/polttelut lähinnä selässä ja reisissä.
 Ilmankos sitä on vähän pitänyt pysähtyä "hohhailemaan" kun ovatkin supistuksia. 
En olis kyllä näitä supistuksiksi itse tajunnutkaan. Ja Tomikin katsoi mua ihan siihen malliin, että: "No löytyipähän selitys niihinkin".

Mitään uutta ja ihmeellistä ei kuitenkaan opittu. Molemmat oltiin hieman sitä mieltä, että aika turha reissu oli. No tulipahan käytyä kuitenkin ja näki paljon toisia raskaana olevia ihmisiä. 
Oltiin aika yllättyneitä, kuinka paljon siellä olikin sitten "nuorta" porukkaa. Itse olin nimittäin ihan varma, että meitä katsotaan kieroon(samalla tavalla kun porukka katsoo kaupungilla), koska näytämme niin nuorilta. 
Olisi joskus hauska kysyä vierailta, jotka tuijottaa, että minkä ikäiseltä oikein näytän.
Kerran baarissa kysyinkin baarimikolta asiasta kun naureskeltiin työkavereiden kanssa ja baarimikko vastasi että näytän 16-vuotiaalle ja sekoitti samalla drinkkiä mulle. Kiva. Olin tuolloin 19 tai 20v. 

13 kommenttia:

  1. Mitä niissä synnytsvalmennuksissa tarkalleen käydään? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käytiin läpi mm. mihin mennään synnyttämään, mihin numeroihin voi soittaa, miltä supistukset tuntuvat, milloin lähdetään synnyttämään, synnytyksen vaiheet, mitä synnytyksen jälkeen tapahtuu, kauanko osastolla ollaan, vierailuajat, isän/tukihenkilön rooli synnytyksessä, kivunlievitys mahdollisuudet jne..

      :D Eli kaikki oleellinen käytiin läpi, mutta meille ei tässä ollut uusia juttuja kun netistä ollaan asiaa jo tutkittu niin paljon.

      Poista
  2. Mä kun sanoin kätilölle, ettei mua supistele, on vain sellaista menkkamaista jomotusta selässä niin kätilö ilmoitti että kyllä nekin ovat supistuksia :D

    Mä kävin muutamissa perhevalmennuksissa ja ne olivat ihan yhtä tyhjän kanssa. Ukko ei edes ehtinyt niihin mukaan kun aikataulut oli mitä oli, mutta ei se haitannut. Kun kaikki kuitenkin tulee katsottua netistä ja useimmilla maalaisjärkikin pelaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidänkin piti käydä kaikissa mahdollisissa valmennuksissa, mutta eipä aikataulut meilläkään sopineet, joten tuo synnytysvalmennus on ainoa jossa käytiin. :)

      Poista
  3. hmm, olet jotenkin TOSI tutun näköinen, oltiin samassa synnytysvalmennuksessa :) ärsyttävää kun en tiedä missä olen suhun joskus törmännyt..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh. Olis hauska kyllä tietää missä olet muhun törmännyt. Luultavasti jossain mun työpaikoista tai kaupungilla, tai jotain. :)

      Poista
  4. niin, voi olla et jossain töissä, Äänekosken kapakoissa tai jyväskylän? kaupungilla? en tiedä, mutta häiritsee :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äänekoskella pyörin ennen tiuhaankin, mutta en kapakoissa. :D Jyväskylässä kylläkin kävin satunnaisesti yöelämässä. :D

      Poista
  5. en minäkään kapakoissa hirveemmin pyörinyt, joskus opiskeluaikaan tuli pyörittyä enemmän tai vähemmän :D luinkin että olet tehnyt töitä vanhusten parissa, itse kans oon hoitanut vanhuksia mut nyt kolme vuotta vammaisia:)

    VastaaPoista
  6. Okei, hmm. Ootko sä mistä päin? Mä oon tehnyt töitä, vanhuste, vammaisten ja lasten parissa :)

    VastaaPoista
  7. Oon aivan unohtanut vastata tähän, oon niin jumittunut lukemaan tätä blogia :D.. Niin, oon Äänekoskelta:) Ethän oo ollut töissä Tourulassa siinä Validia-talolla?! :D..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, olin siellä töissä joskus 2010(?) :D

      Poista
  8. Mä tein siellä kans työharjoittelun :D.. vois ehkä olla joskus 2010 :D.. Nyt ei enää vaivaa mistä oon sut joskus nähnyt :D

    VastaaPoista

Haleja <3