perjantai 4. toukokuuta 2012

4.5.2012 / Sokerirasitus

Tänään oli kauan odoteltu sokerirasituskoe. 
Pelkään neuloja ja verikokeiden ottoa. Paniikki iski kuitenkin vasta pari minuuttia ennen kun mut ekan kerran kutsuttiin piikiteltäväksi. Ensimmäisenä selvisi, ettei neuvolasta oltu laitettu lähetettä mulle, kiva. Soitin sitten neuvolaan ja pistivät lähetteen heti koneelle.
kädet ylhäällä ja tissit piilossa! Rv 25+1

Ottivat ekan kokeen ja se joka sanoo, ettei se satu tai ei ne neulat ole isoja, on aivan väärässä. Oon mä toki hoitajana isompiakin neuloja nähnyt, mutta en mä niitä itseni lähelle antais laittaa. Eli joo, tuntu enemmän ku hyttysen pisto. Äiti aina väitti ettei se enempää satu. 

Sitten jouduin juomaan sen litkun, ensin se maistui vähän paksulle, vanhalle vadelma grandille, mutta hyi että. Eipä ollut hyvää ja ensimmäisen hörpyn jälkeen teki mieli yökätä.
Sen jälkeen pääsinkin oddottelemaan tunniksi, olo ei ollut mitenkään mainio siinä vaiheessa, mutta "normalisoitui" kyllä.

Toisen kokeen otettuaan tuli huono olo, joka kesti niin pitkään kun hoitaja otti kolmannen kokeen ja pääsin lähtemään kotiin. Olo parani sitten kotona kun sai syötyä. 

Nuu paukutti mua kunnolla siellä odotustilassa aina ne tunnit kun odottelin seuraavaa koetta. Nytpä on tuollakin käyty, tulokset tuleekin vasta ens perjantaina. Sitä odotellessa.

Rv 25+1, vyötärön kadotus.

11 kommenttia:

  1. Nyt se on ohi ! Jihuu :) ihana paita <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, jes jes jes! :D
      Tykkään itsekkin tuosta, lähinnä ihan siksi, että tuo materiaali on jotenki hurjan kivan tuntunen päällä :)

      Poista
  2. Mulle tuli aikanaan ihan järkyttävän huono olo ton sokerirasituksen takia, kun päästiin kotiin ni mulle tuli niin paha olo ja maha niin tajuttoman kipeeks, et olin meijän suihkun lattialla nelinkontin sen lattiakaivon päällä ja itkin ja yökin :D Sitä kesti sit sen pari tuntia, mies silitteli mut uneen ja ku heräsin ni olin taas ok. Ja joudun menee taas tänä kesänä siihen rasitukseen, prkl :D Mieskään ei tällä kertaa varmaan mukaan pääse, pitää sit vauva ottaa mukaan ja mennä kaksin, sitä INNOLLA odotellessa.. Ja alan varmaan itkee siitä neulasta jo, se on ihan kamalaa varsinki jos joutuu yksin olee siinä.
    Mulla on siis tällä hetkellä 6kk vauva ja toisessa raskaudessa mennään puolvälissä.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ei, hirmuinen huonovointisuus sulla. Toivottavasti tällä kertaa ei sitten tule yhtä paha olo. Etenkään jos itseksesi joudut menemään ja lapsen ottamaan mukaan.

      Ihanaa raskausaikaa sullekkin ja tsempit tulevaan sokrurasitukseen! :)

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos! Tykkään itsekkin tuosta, lähinnä ihan siksi, että tuo materiaali on jotenki hurjan kivan tuntunen päällä :)

      Poista
    2. ... ja erittäin täydellinen kotipaidaksi :P

      Poista
  4. Voi jukra, ihana toi paita ! :)
    bongasin sut, kun etit blogi luettavaa, et jos kiinnostaapi niin laitan osotteen tänne :)

    http://jnn-nnj.blogspot.com/

    Blogi on tuommonen ajatusten purku nurkka, joka kertoo kaikesta eikä oikein mistään :D Että sinne vaan lueskeleen jos kiinnostaa.

    VastaaPoista
  5. Kauhean söpö tuo paita! Mutta raukka ei kuulosta kivalta tuo koe :/

    http://colours-and-carousels.blogspot.com/

    VastaaPoista

Haleja <3