tiistai 1. toukokuuta 2012

1.5.2012 / Mietin: Mitä tuo viiltävä kipu on?

Mä muistan miettineen ja kironneeni sen viime neuvolan jälkeen.
 Ne kun kysyi: "Supisteleeko sua jo?"
Muistan vastanneeni, jotain : "En osaa sanoa, kun en tiedä miltä supistus tuntuu."

Mietin nyt ihan oikeasti, että miksi ne edes kysyy tuolla tavalla ensimmäistä lastaan odottavilta?
Miksei ne vaan kysy, että "onko tuntunut tältä ja tältä tai vaikka tältä?" ja sitten selittäneet että ne ovatkin supistuksia.

No tajusin kyllä neuvolan jälkeen, että olihan mulla nuita kivuttomia supistuksia jo ollut.

Lähinnä aina kävellessä, lenkkeillessä joskus ihan vain pötkötellessä tulee ns. harjotussupistus, joka kestää jonkin aikaa, ei se kipeää tee, mutta ei se nyt hyvältäkään tunnu. Joskus ei tunnu miltään.

Tämän lisäksi tulee säännöllisesti ja samanaikaisesti (ei kuitenkaan joka kerta) 
sellainen viiltävä kipu oikealle puolelle vatsaa/kylkeä/selkää/reittä, 
joka pistää väkisin pysähtymään.

Onko tuo viiltävä kipu, liitoskipuja? Saa kertoa.

4 kommenttia:

  1. Liitoskivulta kuulostaa, itselläkin alkanut niitä olemaan, nyt 28+3 :) rehellisesti sanottuna vaikka kerran synnyttänyt olen, en tunnista ennakoivia supistuksia vieläkään :D ärsyttää kun neuvolassa aina kysellään onko niitä ollut ja kun en osaa vastata :D

    VastaaPoista
  2. Kiitos tiedosta :)
    Mulla taas on meneillään "vasta" tuo 24+5.
    No veikkaan, että sitten ne kunnon supistukset tunnistaa(ehkä :D), oli ekakertalainen taikka konkari ;)

    VastaaPoista
  3. Voin kertoa, että kyllä sen sitten tietää kun supistaa! :D Itsekin esikkoa oottaessa kyselin että miltä ne supistukset tuntuu, ja aina vaan vastattiin että kyllä sen sitten tietää. :D Ja kyllä tiesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mä uskon kans, toivottavasti ei nyt ihan hetkeen ala ainakaan nuita kivuliaita supistuksia tulemaan.

      Näissä liitoskivuissa kun on jo tarpeeksi, etenkin tällä mun maailman matalimmalla kipukynnyksellä. :D

      Poista

Haleja <3